مشارکت بنیاد مسکن فارس در طرح اسکان عشایر در آباده

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس با هدف توسعه سکونتگاه های روستایی در کازرون و آباده اقدامات موثری انجام داده و در اجرای طرح اسکان عشایر در آباده نیز همکاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (سه شنبه 30 شهریور) با اشاره به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در کازرون در جمع خبرنگاران گفت: از 460 واحد مسکن روستایی در کازرون بهره برداری شده است و این اقدام با هدف توسعه سکونتگاه های روستایی توسط بنیاد مسکن استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: 386میلیارد و 400 میلیون ریال برای بهسازی این واحدهای مسکونی از محل آورده متقاضیان و تسهیلات کم بهره و وام های بلاعوض هزینه شده است.

وی اضافه کرد: احداث مسكن مقاوم و بادوام روستايی و تلاش در حفظ هويت معماری بومی مسكن روستايی و  تامين جنبه زيباشناسانه سيمای روستاها دنبال می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در لارستان نیز گفت: با اجرای این طرح 766 واحد مسکونی با بهره گیری از تسهیلات ارزان و وام های بلاعوض در لارستان بهسازی و مقاوم سازی شدند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 643میلیارد و 440 میلیون ریال هزینه شده که نیمی از این اعتبارات از محل آورده متقاضیان بوده است.

زمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای لارستان بیان کرد: تلاش در بهينه سازی مصرف انرژی در مسكن روستايی، افزايش قابليت و سرعت اجرای طرح های كالبدی وعمرانی روستاها، ارتقای سطح بهداشت در سكونتگاه های روستايی از اهداف پیش بینی شده طرح بهسازی مسکن روستایی است.

وی از اجرای طرح اسکان عشایر در آباده با همکاری بنیاد مسکن و امور عشایر خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی طرح اسکان عشایر منطقه «کلوان» در زمینی به وسعت 50 هکتار در شهرستان آباده انجام شده است.

زمانی افزود: اسکان عشایر «کلوان» در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در قالب ۴۰۰ قطعه مسکونی با فضاهای آموزشی، خدماتی و ... طراحی شده و تاکنون ۹۴ قطعه به عشایر این منطقه واگذار شده است.

وی تاکید کرد: اسکان عشایر کاملا داوطلبانه است و اسکان گروه های عشايری راهبرد پذيرفته شده برای حل مشکلات عشاير است و طرح اسکان عشاير از جمله طرح هايی است که با مشارکت بنیاد مسکن و امور عشایر با هدف حل مشکلات عشایر کوچ رو به اجرا درآمده است.

کد خبر 1096822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha