وزارت ورزش در اولویت بندی حمایت های خود از رشته های ورزشی بازنگری کند

جمعی از قهرمانان مدال آور بهمراه جناب آقای موسی نقی زاده مربی تیم ملی در رشته ورزشی موی تای با حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان جمعی از قهرمانان مدال آور  بهمراه جناب آقای موسی نقی زاده مربی تیم ملی در رشته ورزشی موی تای با حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این دیدار اظهار داشت: جوانان ورزشکار، باید الگوی اخلاق برای جوانان جامعه باشند. حضور جوانان ورزشکار در صحنه‌‌های مختلف مانند حضور جوانان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: زمانی که جنگ بر ملت ایران تحمیل شد، جوانان کشور احساس وظیفه کردند و در قامت رزمندگی کشور مقابل دشمن ایستادند تا از مقدسات و ارزش‌ها دفاع کنند. 

امام جمعه شهرستان قدس گفت: امروز هم در جنگ نابرابری قرار داریم و میدان‌های جنگ توسعه یافته و از شکل نظامی به فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روانی، شناختی، رسانه‌ای، خانواده، ادراکی تغییر کرد. 

وی خاطر نشان کرد: جنگ در عرصه ورزش نیز دیده می‌شود و میدان بازی نیز ابزار جنگ همه جانبه علیه ایران شده است و دشمن در مسابقات جهانی نیز درصدد گرایش جوانان به سمت خود است. 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار بیان کرد: ورزشکاران باید در میدان مسابقات مانند میدان جنگ مبارزه کنند و با تحمل سختی‌ها از ارزش‌های کشور دفاع کنند. 

وی در ادامه افزود: ورزش امروزه ابزار سیاست و نماد فرهنگ است و در جنگ میان قدرت‌های دنیا، ورزش تعیین کننده است. 

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: اینکه ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی در مقابل ورزشکاران کشورهای نامشروع و مجعول، می‌ایستد و حاضر به برگزاری مسابقه نمی‌شود، در واقع هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را می شکند و این قدرت ورزشی از حرکت دیپلماسی بالاتر است. 

وی گفت: قدرت نمایی جوانان ایرانی در رویارویی با دشمن و شکست کشورهای مغرور، همان دفاع مقدس است و پیروزی آنها افتخار ملت ایران است. 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار بیان داشت: مسئولین باید قدردان و قدرشناس ورزشکاران باشند و نسبت به حل مشکلات آنان اقدام و از عزیزان حمایت ویژه کنند.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: ورزش نماد فرهنگ و جزء جدانشدنی از فرهنگ ایرانی است و موجب فرهنگ‌ساری نیز شده و بهترین راه برای جلوگیری از انحرافات در عرصه فرهنگ و زندگی بشر است.

وی گفت: ورزش موجب نجات و تعالی انسان است و تحصیل، تهذیب و ورزش سه امر مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: جوانمردی و فتوت ورزشکاران افتخار جامعه ورزشی است و باید سرمایه ورزشی کشور در رشته‌هایی که موفق هستیم هزینه شود و  باید وزارت ورزش در اولویت بندی حمایت از ورزشکاران، از رشته هایی که موفقیت و درخشش بیشتری دارند حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتری کند. 

امام جمعه شهرستان قدس خطاب به وزارت ورزش اظهار داشت: وزارت ورزش باید استعداد سنجی درون سازمانی داشته‌باشد و جوانان موفق و مستعد را تشویق کند و روی آنها سرمایه گذاری کند.

وی گفت: بسیاری از رشته های ورزشی که به ایران اختصاص دارد، به دلیل کم توجهی و فراموشی، دیگر کشورها به نام خود ثبت میکنند و لازم است تغییر رویه‌ای در این خصوص صورت گیرد. 

در پایان این دیدار امام جمعه شهرستان قدس از مربی تیم ملی و جوانان مدال آور شهرقدسی در رشته رزمی موی تای، تجلیل کرد.

کد خبر 1096891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha