معلمان دغدغه‌های معیشتی دارند/ شرمنده فرهنگیان هستیم

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه معلمان کشورمان دغدغه‌های معیشتی دارند گفت: در شرایط اقتصادی حال حاضر، ما شرمنده فرهنگیان هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی این قشر هم از برکات آن بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز(سه‌شنبه، 30 شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودسر اظهار داشت: دغدغه اندیشمندان برجسته جهان همواره این بوده که بتوانند برای بشر یک نسخه‌ای را بپیچند و تدوین کنند تا به تربیت و آموزش بشریت ختم شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان توجه ویژه قرآن کریم به علم‌آموزی و لزوم حرکت مؤمنان در این مسیر را با هدف تربیت بشر مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دغدغه تربیت بشر از زمان انبیاء الهی تاکنون وجود داشته است و در زمان حال هم این رسالت بر دوش ماست و باید آن را در مسیر و جهت درست خودش قرار دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تبیین درست تربیت در اجتماع و اجرایی کردن آن را وظایفه و رسالت خطیر نهاد آموزش و پرورش ذکر کرد و یادآور شد: در کشورمان و به برکت استقرار انقلاب اسلامی شرایط خوبی برای این حوزه فراهم شد تا دبیران، معلمان و دانش‌آموزانمان در مسیر درستی قرار گیرند.

 

صفری ملک میان با اشاره با اینکه آموزش و پرورش برای نظام اسلامی و در چهل سال اخیر انقلاب برکات فراوانی داشته است و جور خیلی از سازمان‌ها و ادارات را کشیده اضافه کرد: به طور مثال در مسئله جنگ آموزش و پرورش نقش پررنگی داشت و یا در حوزه تولید علم و تربیت دانش‌آموختگان هم جایگاه این نهاد ویژه است.

 

وی با بیان اینکه معلمان کشورمان دغدغه‌های معیشتی دارند و آموزشگاه‌ها نیز با مشکل تجهیزات و مسائل عمرانی دست به گریبان هستند اضافه کرد: همه این موارد و مشکلات مطروحه اموری طبیعی است و ما باید با انسجام و همکاری متقابل کمک کنیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم و در این حوزه دولت و مجلس پای کار است.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس را نیز تبریک گفت و افزود: به ارواح طیبه شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی سلام و درود می‌فرستیم و از امام جمعه شهرستان رودسر هم که همواره در امور فرهنگی و آموزش و پرورش کمک‌حال هستند و در حوزه‌های فرهنگی دغدغه‌مندند تقدیر می‌کنم. 

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بحث رتبه‌بندی فرهنگیان را از جمله موارد مهمی که امروز در مجلس مطرح است خواند و با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی لازم برای تعیین تکلیف این طرح را دارد گفت: بررسی طرح رتبه‌بندی فرهنگیان روند مثبتی دارد و امیدواریم با اجرای آن فرهنگیان کشور از برکاتش بهره‌مند شوند تا در این شرایط اقتصادی سخت ما بیش از این شرمنده آنان نشویم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس در پایان به پروژه‌هایی که کدهای ملی دارند هم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هنوز سروسامان پیدا نکرده و منتظریم وزیر جدید معرفی شوند اما بنده آمادگی لازم را دارم تا به طور مستقیم موارد را از حوزه آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار دهم.


 

کد خبر 1096905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha