در آغوش حرم

خیل عظیم دلدادگان حسینی و جاماندگان از پیاده روی اربعین، این روزها با دلی پرغصه و چشمانی اشکبار، خاطر خود را با فیلم ها و تصاویر مربوط به اعتاب مقدسه عراق به ویژه تصاویر ارسالی از مسیر راهپیمایی عراقی ها اندکی تسلی می بخشند.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

امروز سه شنبه(۳۰ شهریور) مصادف با ۱۴ صفر المظفر است؛ ۶ روز مانده به اربعین؛ خیل عظیم دلدادگان حسینی که تا قبل از کرونا، هرساله این روزها از سراسر جهان به ویژه ایران اسلامی، یا به عتبات رسیده و یا در راه بودند و شاید هم در تدارک رفتن، این روزها اما حال و روز خوبی ندارند.

 

ایامی که سپری می شود، روزهای بسیار سختی است؛ سختی فراق و دوری از حرم یار، سختیِ نرفتن و جاماندن! هر چند که آیت الله جوادی آملی می فرمایند «نگویید جا مانده‌ایم! کسی که قلب و روحش رفته جامانده نیست. جامانده کسی ست که عشق و شور و طلب زیارت اربعین، به ذهنش هم نمی‌رسد و علاقه‌ای ندارد. اگر به هر دلیلی اشتیاق رفتن هست و شرایطش نیست، خیری بوده و ثواب نیت را برده‌اید. شاکر باشید و نگویید جامانده ایم»

 

کرونا از یک سو و عدم سیاست های شفاف و مشخص برای سفر اربعین حسینی از سوی دیگر باعث شده تا همان خیل عظیم دلدادگان، این روزها با دلی پرغصه و چشمانی اشکبار، خاطر خود را با فیلم ها و تصاویر مربوط به اعتاب مقدسه عراق به ویژه تصاویر ارسالی از مسیر راهپیمایی عراقی ها اندکی تسلی ببخشند.

 

تصویری از یک پیرمرد عراقی که نخستین بار توسط موکب معراج شهدای کرمان منتشر شد، روایتگر عاشقانه های زائری است که روزهای متمادی را پیاده و با واکر طی کرده تا به کربلا و بین الحرمین رسیده و آنجا فارغ از همه هیاهوی دنیا که گویی به مراد و مطلوب خویش رسیده، با آرامشی که به خوبی از تصویر مربوطه پیداست، در آغوش حرم جا گرفته است.

 

 

پیرمرد آنچنان خسته راه بوده و آنقدر خیالش راحت از رسیدن و دیدن که بلافاصله بعد از صبحانه ای از موکب برای او آوردند و نوش جان کرد، ساده و بی تکلف در بین الحرمین دستی زیر سر گذاشته و به خواب رفته است.

 

این سعی و صفا و وصال و نشاط گوارای وجودت باد پیرمرد! جاماندگان از حرم را هم دعا کن.

 

 

 

 

کد خبر 1096909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha