پوشش خبری مراسم میلیونی اربعین از جنوب تا کربلا با شبکه «کربلاء»

مدیریت مجموعه شبکه های ماهواره ای کربلاء برنامه های خود را برای پوشش مراسم اربعین امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، مهندس«حیدر جلوخان» مسئول شبکه ماهواره ای کربلا گفت: قبل از مراسم اربعین امسال، نشستی به همراه معاونان و مدیران شعبه های این شبکه برگزار می شود. هفت مرکز برای پخش و پوشش مراسم امسال خواهد بود. مرکز اول از رأس البیشه در استان بصره قرار دارد که زایران پیاده را از این استان به سمت کربلا همراهی می کند. مرکز دیگر در موکب آستان های مقدس حسینی و عباسی است که مسئول آن دفتر نجف اشرف خواهد بود.

 

وی افزود: دفتر بغداد دو محور خواهد داشت، اولین محور پخش و انتقال تصویر زایران پیاده از استان دیالی تا بغداد و از بغداد به شهرک سید الاوصیاء در کربلا خواهد بود. مرکز السدره نیز مسئول تمرکز بر شهرک زایران امام حسن(ع) در جاده کربلا – نجف اشرف خواهد بود.

جلوخان ادامه داد: مرکز دیگر در شهرک زایران امام حسین در جاده کربلا – بابل خواهد بود.  علاوه براین، مرکز دیگر سیار خواهد بود که در صورت نیاز کار خواهد کرد و در داخل شهر قدیمی حرکت می کند.

 

مسئول این شبکه افزود: هر کدام از این مراکز مجهز به کادر کامل و یکپارچه و سیستم های پخش از خطوط فایبر اول (SNG) خواهد بود. شبکه کربلا برخی از برنامه ها را پوشش می دهد تا برخی از زایران قبل از خروج شان آن را دنبال کنند.

وی گفت: سه روز آخر تا روز 20 صفر پوشش کامل فعالیت موکب ها انجام می شود. این شبکه روی فرکانس Clean خواهد بود که در اختیار همه رسانه ها و موسسه های رسانه ای خواهد بود که تمایل به انتقال مراسم میلیونی دارند.

کد خبر 1096940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha