مدیریت شهری کمک‌ های شایانی در آماده سازی و بهسازی مدارس داشته‌ است

خدابنده گفت:شهرداری و شورای شهر همه ساله کمک‌های شایانی در فرآیند آماده سازی و بهسازی مدارس به ویژه در حاشیه شهر داشته‌ اند، امیدواریم امسال نیز شاهد اقدامات موثری در این حوزه باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۳۰ شهریور) در دیدار با رئیس شورای شهر مشهد، نهاد شورای شهر را برآمده از اراده مردم توصیف کرد و گفت: شورای شهر نهادی مردمی و مقبول است که زمینه مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهری را ایجاد می کند لذا تصمیمات آن به نظر مردم نزدیک تر است و عاملی برای افزایش سرمایه اجتماعی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رویکرد فرهنگی شورای شهر و لزوم توجه به نهادهای فرهنگ ساز همچون آموزش و پرورش خواستار رشد تعاملات همکاری‌های فی مابین شد و گفت: شهرداری و شورای شهر همه ساله کمک‌های شایانی در فرآیند آماده سازی و بهسازی مدارس به ویژه در حاشیه شهر داشته‌ اند، امیدواریم امسال نیز شاهد اقدامات موثری در این حوزه باشیم.

 

خدابنده با اشاره به تفاهم نامه مشترک فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری مشهد در خصوص تهیه تبلت دانش آموزی در حاشیه شهر با اعتبار ۸ میلیارد تومان گفت: سال گذشته پس از انعقاد این تفاهم نامه چهار میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد در این خصوص اختصاص یافت، امیدوارم با همت شورای شهر و شهرداری محترم مشهد الباقی اعتبار نیز تخصیص یابد.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه دیگری فی مابین آموزش و پرورش و شهرداری مشهد با عنوان مشهد شهر یادگیرنده، اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای کاهش آمار بی سوادی در شهر مشهد با اعتباری حدود ۶ میلیارد تومان منعقد شده است، امیدواریم با تامین اعتبار کافی برای این طرح و برگزاری دوره های سوادآموزی شاهد کاهش آمار بی سوادی در شهر مشهد باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فرهنگ سراها و سالن‌های ورزشی در اختیار شهرداری برای مدارس همجوار آن کمک شایانی به دانش‌آموزان خواهد نمود گفت: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد ١/٨ متر مربع است، در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در استان ۴/٣ متر مربع و در کشور ۵/٢ متر مربع می باشد.

 

وی ادامه داد: همچنین سرانه فضای آموزشی استاندارد پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ٨/٣ مترمربع است، لذا واگذاری برخی اراضی و املاک شهرداری به ویژه در حاشیه شهر مشهد به منظور احداث فضاهای آموزشی و تربیتی با همت خیرین نیک اندیش و اعتبارات دولتی می تواند در این حوزه بسیار راه گشا باشد.

کد خبر 1096980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha