تاریخ هرگز نقش مهم و تاثیرگذار مردم دزفول در دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد

حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه تاریخ هرگز نقش مهم و تاثیرگذار مردم دزفول در دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد گفت: از همه نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس می خواهیم نسبت به ثبت و ضبط تاریخ ماندگار دفاع مقدس برای ارائه به آیندگان اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز (سه شنبه ۳۰ شهریور) در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن جلسات موزه دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه ها، ایثار و از خودگذشتگی ها، پایداری ها و رشادت های ملتی است که یک تنه در مقابل تمام ابرقدرت ها ایستاد و رزمندگان فداکارش با دست خالی نگذاشتند حتی یک وجب از خاک پاک وطن در دست دشمن بماند.

 

امام جمعه دزفول افزود: در دوران دفاع مقدس شهدا و رزمندگان با ریختن خون خود، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن که مورد حمایت تمام کشورهای استکباری بود موفق شدند دشمن را تا ابد مأیوس کنند لذا این دوران بسیار ارزشمند است.

 

وی با گرامبداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام، شهیدان، جانبازان، رزمندگان اسلام تصریح کرد: در این هفته برای ارج نهادن به مقام والای مادران، فرزندان و همسران شهیدان باید توجه شود چرا که  که اگر نبودند و اگر صبر و استقامتشان نبود خون شهیدان به ثمر نمی رسید.

 

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است اما تاریخ هرگز نقش مهم، ویژه و تاثیرگذار مردم را در این حماسه فراموش نخواهد کرد ادامه داد: از همه نویسندگان توانمند و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس تقاضا می شود نسبت به ثبت و ضبط تاریخ ماندگار دفاع مقدس شهر قهرمان پرور دزفول اهتمام بیشتری داشته تا این آثار مکتوب در آینده راهنمای نسل جوان این مرز و بوم باشد.

 

«علی فرهمندپور» نیز با اشاره به اینکه امروز امنیت و آسایش خود را مدیون خون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس هستیم عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس دزفول بارها مورد حمله هوایی، موشکی و خمپاره ای قرار گرفت اما هیچگاه شهر دزفول تسلیم دشمن نشد و حماسه مقاومت خلق شد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویزه شهرستان دزفول با تجلیل از ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان یاد آور شد: ایثار و از خودگذشتگی زنان و مردان در دوران دفاع مقدس می تواند الگویی برای کشورهای آزادی خواه و ظلم ستیز باشد و امروز کشورهای منطقه محور مقاومت را بر پایه همان ایثار و از خودگذشتگی های دوران دفاع مقدس بنا نهاده اند.

 

کد خبر 1097001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha