مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهرماه آغاز می شود

پورکاظم با اشاره به اینکه مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهر آغاز می شود، گفت: با فروشگاه‌هایی که شناسه کالا ندارند، برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پورکاظم، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته (سه شنبه 30 شهریور) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه در ۳ سال اخیر کاهش چشمگیری در قاچاق پوشاک داشتیم، گفت: تولید داخل پوشاک ما مزیت مطلق دارد و ارتقای کیفیت این کالای ایرانی، باعث شده پوشاک یکی از محدود کالا‌هایی باشد که نیاز به پوشاک خارجی را برطرف کرده است.

 

وی با بیان اینکه برآورد میزان قاچاق پوشاک در ایران ۲.۶ میلیارد دلار است که امروز با یک کاهش چشمگیری در این باره مواجه هستیم، گفت: کاهش قاچاق پوشاک هم در سال جاری حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار، تخمین زده شده است.

 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه این کاهش یکی از امید‌های اصلی است که تولیدکنندگان داخلی به حجم تولید و اضافه تولیدات خود اذعان دارند، افزود: برند‌های خارجی مظهر اصلی پوشاک قاچاق هستند که هیچ گاه مجوز تولید و فعالیت در کشور نداشتند و هرجا این برند‌ها بر روئی پوشاکی پیدا شوند، باید "محرزِ قاچاق" تلقی و از بازار جمع آوری شوند.

 

وی از آغاز مرحله جدید برخورد با قاچاق پوشاک از اول مهر خبر داد و اعلام کرد: با فروشگاه‌هایی که شناسه کالا ندارند، برخورد خواهد شد.

 

پورکاظم  با اشاره به اینکه مراجع قضایی به وسیله استعلام از سامانه شناسه کالا، امکان شناسایی کالای قاچاق از کالای تولیدی را دارند، ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان باید هرچه سریع‌تر نسبت به شناسه‌دار کردن اجناس خود اقدام کنند از این پس با فروشگاه‌هایی که شناسه کالا ندارند برخورد می‌شود.

 

پورکاظم در خصوص دلایل کامل اجرا نشدن برخورد با قاچاق پوشاک گفت: طی ماه‌های اخیر کندی در جمع آوری پوشاک قاچاق داشته ایم که این امر به خاطر پایین بوده رغبت فروشندگان به تهیه شناسه کالا بوده است. اکنون یک تا دو ماه مهلت برای فروشندگان در نظر گرفته شده و پس از آن با افراد متخلف برخورد قضایی می‌شود.

کد خبر 1097051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha