۳۴۰ بانوی رزمنده گیلان تجلیل می شوند

اقدامی با تاکید بر ضرورت بازخوانی مجاهدت و رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: مراسم تجلیل از ۳۴۰ بانوی رزمنده گیلان در شهرستان های استان برگزار می شود.

«سمیه اقدامی» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار کرد: بر همه ما فرض است در آستانه چهل  و یکمین سالگرد دفاع مقدس به بازخوانی رشادت ها، فداکاری ها، مجاهدت ها و دلاوری های شهدا و رزمندگان بپردازیم.



مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه همواره باید قدردان خانواده های معظم شهدا و رزمندگان به ویژه مادران و همسران شهدا باشیم و راه و هدف آنان را ادامه دهیم گفت: استان گیلان هشت هزار شهید، 22 هزار جانباز و 2 هزار و 500 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.



دبیر کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان دارای 37 زن شهیده در ترور و بمباران مناطق مسکونی در جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 340 بانوی رزمنده گیلانی در بخش های فرهنگی، پرستاری، امدادگری و درمانی مناطق جنوب و غرب کشور دوشادوش دیگر رزمندگان تلاش می کردند که بیش از 60 بانوی گیلانی در این دوران به درجه جانبازی رسیدند.



وی در ادامه هفته دفاع مقدس را فرصتی برای قدردانی از فداکاری های خانواده های شهدا به ویژه مادران و همسران شهدا دانست که با ایمان، صبر و از خود گذشتگی خود باعث شدند رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل به پیروزی برسند.



اقدامی در ادامه از تجلیل همسران شهدای دفاع مقدس و سلامت و زنان رزمنده گیلانی همزمان با مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس خبر داد و گفت: گلباران و عطرافشانی گلزارهای شهدا در شهرستان های گیلان، وبینارهای تخصصی با محوریت زنان، خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مراکز علمی و دانشگاهی با حضور مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه ها، مراسم تجلیل از 340 بانوی رزمنده گیلان در شهرستان های استان، اجرای طرح «خورشید خانه ات باش» و 2 طرح «آبروی محله» و « در کوی نیکنامان» را از جمله برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس در این هفته برشمرد.



وی ادامه داد: همچنین طرح «معینه» با محوریت خدمت رسانی به مادران و همسران شهدا و هیات اندیشه ورز زنان، ازدواج، فرزندآوری و تحکیم خانواده، اجرای تئاتر خیابانی نقش زنان در دوران دفاع مقدس، دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا، روایتگری و ذکر خاطرات و تبیین سبک زندگی شهدا از زبان مادران و همسران و خاطره گویی زنان رزمنده در صدا و سیما و...  از دیگر برنامه های این هفته است.



اقدامی خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب بانوان پرستار هشت سال دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بانوان شامل پیاده روی خانوادگی، دارت و تیراندازی و اجرای روایتگری زنان رزمنده، رونمایی از یک عنوان کتاب با محوریت زنان دفاع مقدس، تجلیل از قهرمانان سلامت در ایام کرونا، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، برگزاری همایش «پیام آوران عاشورا» ویژه خواهران شهدا، برگزاری یادواره شهدای زن نیز برگزار خواهند شد.

کد خبر 1097098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha