قاچاق کالا منحصر به مرز و قسمتی خاص از کشورمان نمی‌شود

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه قاچاق کالا منحصر به مرز و قسمتی خاص از کشورمان نمی‌شود، گفت: این موضوع یک معضل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و مدیریتی است که باید همه در یک ظرف دیده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید حسن حسینی شاهرودی، دبیرکل انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی شب گذشته (سه شنبه 30 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه قاچاق کالا منحصر به مرز و قسمتی خاص از کشورمان نمی‌شود، گفت: این موضوع یک معضل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و مدیریتی است که باید همه در یک ظرف دیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور رئیس جمهور است، گفت: در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم آیا آقای رئیس جمهور یک جلسه جهت رسیدگی به موضوع قاچاق برگزار کرد؟! در دوره ریاست جمهوری قبل جلساتی برگزار شد، اما محدود؛ البته آن زمان هم این موضوع مورد اعتراض همگان بود که چرا رئیس جمهور اختیار برگزاری جلسه را به فرد دیگری نداده است؛ دقیقاً اجازه و اختیار برگزاری جلسه به هیچ ستاد، کارگروه و شورایی داده نشده بود.

 

دبیرکل انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی هم حجم قاچاق لوازم خانگی را ۳۰ درصد با ارزش دو میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: رقم رسمی این حجم قاچاق؛ یک و نیم میلیارد دلار و میزان غیررسمی آن چهار و نیم میلیارد دلار عنوان شده است؛ با پذیرش این حجم قاچاق کالا؛ حدود یک میلیون فرصت شغلی در حوزه تولید لوازم خانگی را از دست داده ایم.

کد خبر 1097134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha