طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

سهندی گفت: با تولید کدهای QR برای تمامی مشترکین صنادیق صدقات خانگی، نیکوکاران آذربایجان‌غربی ازاین ‌پس می‌توانند صدقات و کمک‌های خود را از این طریق پرداخت کنند.

«عزیز سهندی»، در گفتگو  خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: با تولید کدهای QR برای تمامی مشترکین صنادیق صدقات خانگی، نیکوکاران آذربایجان‌غربی ازاین ‌پس می‌توانند صدقات و کمک‌های خود را از این طریق پرداخت کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی بابیان اینکه این نهاد درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند، افزود: با تولید کدهای QR برای تمامی مشترکین صنادیق صدقات خانگی، نیکوکاران ازاین‌پس می‌توانند صدقات و کمک‌های خود را از این طریق پرداخت کنند.

 

این مسئول ادامه داد: با تولید و چاپ لیبل های QR برای 130 هزار صندوق، نصب آن‌ها از یک هفته پیش توسط نیروهای مشارکت و مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان آغاز شده و تاکنون بیش از 5 هزار فقره از آن‌ها نصب شده و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند با نصب «اسکنر بارکد» بر روی گوشی همراه با استفاده از دوربین، کد QR را اسکن کرده تا گوشی به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

 

سهندی تاکید کرد: از این پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد  QR نصب شده بر روی صنادیق و همچنین بنر‌های نصب شده در معابر و ادارات خواهد بود و  نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

 

وی یادآور شد: عدم نیاز به مراجعه حضوری و پیشگیری از انتقال بیماری‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچجنین جلوگیری از استهلاک پول ملی از اهم مزایای اجرای این طرح است.

کد خبر 1097162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha