برپایی مواکب برای مهاجران افغانستانی  از سوی هیئات جامانده از اربعین

هیئت های مذهبی و مواکب جامانده از اربعین در قالب طرح «همسایه» اقدام به برپایی مواکب خدمت رسانی به مهاجران افغانستان نموده اند.

«هادی شعبانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجرای طرح«همسایه» به همت هیئات و مواکب اربعین خبر داد و گفت:با توجه به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی تعداد زیادی از زائران ایرانی نمی‌توانند در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کنند، به همین دلیل برنامه‌های دیگری جایگزین مراسم راهپیمایی شده است، یکی از این طرح‌ها، احداث مواکب خدماتی برای کمک به مهاجران افغانستانی است.

 

 مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم افغانستان به دلیل شرایط حضور طالبان در کشور افغانستان، اقدام به مهاجرت کرده اند و به ایران پناه آورده‌اند و برای ورود به خاک ایران در مرزها استقرار دارند، به همین جهت در قالب این طرح در نظر داریم که به کمک هیئات  و مواکب اربعین در قالب طرح «همسایه» در نقطه مرزی افغانستان به یاری مهاجرین این کشور بشتابیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد:جامعه ایمانی مشعر به کمک هیئت‌های مذهبی قرار است، مواکب و ایستگاه‌های سلامت را در مناطق مرزی کشور و با هدف کمک به مهاجران افغانستانی بنا کند و علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی جهت ارسال کمک‌های غیرنقدی و اعزام مواکب با شماره تلفن 021-28422213 تماس حاصل کنند.همچنین کد دستوری *۸۸۷۷*۱۱۱۲۱۱# برای این منظور اختصاص یافته است.

 

 مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر تصریح کرد: هیئات مذهبی و مواکب می توانند کمک هایی همچون پوشک‌ نوزاد، پوشاک‌ کودک، لوازم بهداشتی بانوان، ماسک و مواد شوینده، اسباب‌بازی‌ کودکان، برنج، روغن و حبوبات (برای پخت و اطعام در مواکب) و اقلام مورد نیاز را در طرح «همسایه» برای خدمت رسانی به این اقشار جمع آوری کنند.

 

 

 

کد خبر 1097173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha