فرصت ها و تهدیدهای راه اندازی کمربندی فاروج بررسی می شود

فرماندار فاروج گفت: برای راه اندازی کمربندی شهر فاروج همه فرصت ها و تهدیدها، شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد تا بعد از مشخص شدن این نتایج، راه اندازی آن آغاز شود.

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با توجه به اینکه این طرح ضمن مطالعه چندین ساله به تصویب شورای ترافیک کشور رسیده،  برای اجرا باید منافع و نیازهای همه شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

 

 

فرماندار فاروج افزود: شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده در زمینه قرنطینه و محدودیت ترددها به ویژه برای شهروندان فاروجی که ناشی از بستن ورودی خیابان های شهر بود  بار دیگر ضرورت وجود کمربندی و کنارگذر را برای شهر به همگان اثبات کرد.

 

 

نجفی بیان کرد: ساخت کمربندی برای شهر فاروج یک نیاز و اصل مهم  است اما در راه اندازی آن برای شهرستان باید همه  فرصت ها و تهدیدها شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

 

 

فرماندار فاروج اظهارکرد: اداره کل راه و شهرسازی استان موضوع تکمیل کنارگذر شهری فاروج را در دستور کار قرار داده تا پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهد.

 

 

ساخت كمربندي فاروج از طرح هاي سفر دوم هيات دولت نهم به خراسان شمالي و شهر فاروج بود كه در سال 88 كليد خورد.

 

 

شهر فاروج داراي 17.5 كيلومتر جاده آسيايي است كه روزانه هزاران خودروي سبك و سنگين از داخل شهر مي گذرند كه گره هاي ترافيكي ايجاد مي كند و در زمان هاي اوج تردد به ويژه در نوروز و تابستان، اين محور حادثه خيز مي شود.

 

 

از سويي بازار آجيل فاروج در اين محور واقع شده و از همان زمان دغدغه فعالان اين صنف، از رونق افتادن اين بازار و ركود اقتصادي شهر بوده است.

 

 

به رغم همه دغدغه ها، ساخت اين طرح آغاز شد اما يك سال بعد آنهم به پيرو دستور وزير سابق راه مبني براينكه تا تكميل نشدن جاده مشهد- بهشهر هيچ كدام از كنارگذرها اجازه فعاليت ندارند، اين پروژه متوقف شد.

 

 

با اين دستور تمام پروژه هاي كنارگذري كه در مسير جاده آسيايي در سفر دوم هيات دولت مصوب شده بود متوقف شد و حتي عليرغم برنده شدن پيمانكار يكي از اين پروژه ها در شهرستان همجوار در خراسان رضوي، زمين واگذار نشد.

 

 

با پيگيري هاي مسئولان وقت اين طرح در رديف 35 طرح مهر ماندگار در سال 91 بعد از سه سال توقف قرار گرفت كه همان زمان اعتبار و تخصيص اين طرح 100 درصد مطرح شد اما طرح به رغم پيش بيني اعتبار ناتمام باقي بود تا با پيگيري شوراي شهر وقت و با دريافت نامه از سوي وزير راه و شهرسازي، توقف كامل اين طرح تاييد شد.

 

 

با بسته شدن پرونده اين طرح، پرونده طرح كنارگذر شهري جلوي ديد قرار گرفت تا شايد مشكل ترافيك شهر فاروج به ويژه در زمان هاي اوج ترددها حل شود اما اين طرح نيز در كش و قوس هاي اداري فصل ها را گذراند و هر سال  در روزهايي كه به پايان سال نزديك مي شويم دغدغه نيروهاي راهنمايي در اين حوزه بيشتر مي شود.

 

 

این روند تا امسال ادامه داشت و حالا دوباره کمربندی فاروج در دستور پیگیری قرار گرفته است.

 

 

 

 

کد خبر 1097265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha