برداشت ۵۸ هزار تن انار از انارستان های داراب

صالحی گفت: برداشت انار از سطح ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار باغ های داراب آغاز شده و حدود ۵۸ هزار تن انار محصول از این باغ ها برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا صالحی»، امروز (چهارشنبه 31 شهریور) از برداشت انار در داراب خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: برداشت انار از سطح 2 هزار و 450 هکتار باغ های داراب آغاز شده و حدود ۵۸ هزار تن انار محصول از این باغ ها برداشت خواهد شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی داراب ادامه داد: برداشت انار شیرین رقم «حسین آقایی» از اواخر شهریور آغاز شده و با برداشت سایر ازقام انار تا پایان آذر در داراب ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: حسین آقایی، اشکفتو، رباب، ملس سفید و ترش و جزی بیشترین ارقام انار داراب را به خود اختصاص می دهند و برای توسعه کاشت ارقام تجاری جدید، چند سالی است که انار «واندرفول» که یکی از ارقام با کیفیت دنیا است نیز در این شهرستان کاشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داراب تاکید کرد: انار داراب به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و خوش طعم و رنگ بودن علاوه بر بازارهای داخلی مورد استقبال بازارهای خارج از کشور نیز قرار دارد و سالانه درصد قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود.

کد خبر 1097282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha