سرودن در منقبت امام جوادعلیه السلام به فراخوان جشنواره بیست و هفتم شعر ملی رضوی افزوده شد

دبیر تخصصی جشنواره ملی شعر رضوی گفت: در جشنواره امسال پرداختن به منقبت امام جواد علیه السلام هم گنجانده شده و این مجال بیشتری به شاعران می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حامد حسینخانی، چهارشنبه(۳۱ شهریور) در نشست خبری بیست و هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی بیان کرد: از سال گذشته محتوای جشنواره تکمله هایی داشت و در حوزه شعر آزاد، کلاسیک و ترانه فراخوان دادیم تا سرایندگان آثار خود را ارسال کنند.



دبیر تخصصی جشنواره ملی شعر رضوی افزود: در این جشنواره ها می توان سنجید رویکرد مخاطبان شعر آیینی چه هست؟ سال گذشته چندین اثر در قالب رباعی سروده شده بود در حالیکه قالبِ کمتر توجه شده ای در ادبیات است.



وی با بیان اینکه همه قالب های شعر فارسی با همه تنوعی که دارند علاقه مندان خود را دارند؛ تصریح کرد: مقصود از شعر آزاد همه گونه های شعریِ غیر کلاسیک است که در دهه های اخیر شکل گرفته است.


حسینخانی با افزودن این مطلب که در همه انواع شعر آزاد ممکن است خیلی از گونه ها فراوان نباشد اما در جشنواره شعر رضوی از این اشعار مدرن هم داشتیم؛ ادامه داد: نسل نو به زبان محاوره علاقه دارد و اگر از این زبان درست و خوب بهره بگیریم نسل های جدید را می توان جذب کرد اما لبه تیغ هم هست.

 

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره، فراخوان جامعی است که همه علایق می توانند در آن شرکت کنند و اثر داشته باشند؛ اظهار کرد: در جشنواره امسال پرداختن به منقبت امام جواد هم گنجانده شده و این مجال بیشتری به شاعران می دهد زیرا به دلیل کثرت اشعار در این سالها شاید بعضی موضوعات شعر رضوی برای شاعران تکرار مکررات باشد اما اگر موضوع دیگری در جشنواره قرار بگیرد مثل امام جواد، مجال خلاقیت بیشتری به شاعران می دهد.
 

 

حسینخانی با اشاره به عنایت ویژه امام رضا به فرزند عزیزشان امام جواد و نیز توصیه های بزرگان و اهل معرفت به توسل به امام جواد؛ گفت: این بخش می تواند به برکت و غنای معنوی جشنواره بیفزاید.
 


وی با بیان اینکه سال گذشته برخی آثار دانشجویی توان رقابت با بخش غیر دانشجویی داشت؛ ابراز امیدواری کرد: امسال با توجه به کم رنگ شدن کرونا دانشجویان هم فعال تر باشند.

کد خبر 1097286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha