کانون‌های مساجد ظرفیت مناسبی در جهت توسعه فرهنگی دارند

صفری گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت مناسبی در جهت توسعه فرهنگی دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مسلم صفری» صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ شهریور) در اولین کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر شوش که با مدیران کانون‌های مساجد این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت اعتلای فرهنگ در جامعه اظهار کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت مناسبی در جهت توسعه فرهنگی دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شوش خواستار هم‌اندیشی و هم‌افزایی ارگان‌های فرهنگی با شهرداری جهت پیشبرد اهداف و رشد و اعتلای فرهنگ شهروندی شد.

 

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی ریشه در فقر فرهنگی و عدم توجه به ساختار فرهنگی در سطوح مختلف جامعه دارد و قطعا در هر جامعه‌ای رشد و غنای فرهنگی نادیده گرفته شود شاهد رشد بزهکاری و افزایش جرم و جنایت خواهیم بود.

 

«مهدی عارف» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز با اشاره به عمده‌ترین مطالبات حوزه فرهنگ و هنر در سطح شهر تصریح کرد: بهرمندی از ظرفیت هنرمندان در زیباسازی شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری، اختصاص قطعه‌ای در آرمستان به هنرمندان، نامگذاری میدان یا یکی از معابر با عنوان هنرمندان و تشکیل کارگروه‌های فرهنگی هنری در حوزه خواهران و میان نهادهای فرهنگی از جمله مسائل حائز اهمیت در حوزه فرهنگ و هنر شهر شوش است که می توان از سوی مدیریت شهری پیگیری شود.

 

در ادامه این نشست دیگر اعضای شورای شهر ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری و هم‌افزایی با نهادهای فرهنگی بر برنامه‌ریزی مدون در راستای اعتلای فرهنگی به ویژه فرهنگ شهروندی تاکید کردند.

 

 

کد خبر 1097335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha