اقدمات قرارگاه کربلا در محرومیت‌زدایی/ هدف جبهه مقاومت اعتلای اسلام بود

سردار خادم سیدالشهدا با بیان اینکه هدف جبهه مقاومت که توسط سردار سلیمانی تشکیل شد، تنها اعتلای اسلام بود گفت: سردار سلیمانی با روشنگری در جبهه مقاومت توانست موفقیت‌های بسیاری را به دست‌ آورد و اکنون نیز جبهه مقاومت روزبه روز قوی تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار احمد خادم سیدالشهدا» امروز (چهارشنبه ۳۱ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای کربلا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: همانگونه که امام (ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام عطا کرد، در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که همه اصناف از جان و دل برای موفقیت رزمندگان اسلام دعا می‌کردند و در کنار این از هیچگونه کمکی برای رزمندگان دریغ نمی‌کردند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا افزود: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی ۲ قرارگاه در خوزستان راه اندازی شد، قرارگاه منطقه‌ای کربلا به فرماندهی شهید مجید بقایی و قرارگاه سری نصرت به فرماندهی شهید علی هاشمی بود، به دلیل آشنایی خوب مردم استان از منطقه نیروهای اطلاعاتی از آنها بودند، عشایر با آموزش‌های خود به رزمندگان اسلام کمک بسیار بزرگی به شکست دشمن در نبردهای هورالعظیم کردند.

 

وی با بیان اینکه در همه لحظات بمباران دشمن مردم خوزستان صبر و استقامت مثال زدند داشتند اضافه کرد: در طول جنگ تحمیلی بیش از ۲ هزار نقطه از خوزستان مورد حملات هوایی قرار گرفت که این در نوع خود بی سابقه بوده و دشمن در تلاش بود با ایجاد رعب و وحشت مردم را از مواضع خود دور نگاه دارد اما صبر مردم خوزستان قابل ستایش بوده است.

 

خادم‌ سیدالشهدا یکی از مهمترین دلایل پیروزی در جنگ تحمیلی را اطاعت مردم از فرمان‌های امام خمینی (ره) دانست و تصیح کرد: نقش امام راحل در انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی بی بدیل است و ایشان مایه آرامش ملتی بزرگ بودند، در همه روزهای دشوار جنگ امام (ره) آرامشی مثال زدنی داشتند و این نشان از روح بزرگ ایشان در مواجهه با مشکلات بود.

 

وی یکی از دستاوردهای جنگ تحمیلی را افزایش توانمندی‌های رزمندگان اسلامی و تقویت تجهیزات نظامی بیان کرد و ادامه داد: در سال ۹۹ با اجرای رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۱۶ قدرت نظامی ایران را در نبردهای شبانه به رخ جهانیان کشیدیم، این رزمایش در نوع خود کم نظیر بود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در پاسخ به خبرنگار شبستان در خصوص ابعاد بین المللی جبهه مقاومت و ضرورت پایدار در برابر مستکبران عنوان کرد: شهید سلیمانی با تلاش‌های خود توانست جبهه مقاومت را تشکیل دهد در این جبهه هیچ تفاوتی میان رنگ و زبان و قومیت نبود بلکه هدف تنها اعتلای اسلام بود، ما در جبهه مقاومت نیروهای سنی بسیاری داریم که جانانه با استکبار و صهیونیسم مبارزه می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی با روشنگری در جبهه مقاومت توانست موفقیت‌های بسیاری را به دست‌ آورد و اکنون نیز جبهه مقاومت روزبه روز قوی تر می‌شود.

 

خادم السیدالشهدا در خصوص اقدامات محرومیت زدایی ابراز کرد: شغل و امنیت همواره با یکدیگر گره خورده و جوانی که دارای شغل پایدار است هیچ‌گاه دست به خرابکاری و اغتشاش نمی‌زند.

 

وی اذعان کرد: در راستای محرومیت زدایی بیش از ۲ هزار کیلومتر از نهرهای خوزستان را لایروبی کردیم که به اذعان کشاورزان این لایروبی در افزایش بهره‌وری نخیلات و توسعه اشتغال کمک می‌کند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا از توزیع ۶۰۰ جهیزیه میان نوعروسان خبر داد و بیان کرد: راه اندازی بیمارستان صحرانی، تکمیل و تعمیر ۱۰۰ مسجد، راه اندازی آب شیرین کن در اروند‌کنار و همچنین تکمیل پروژه آبرسانی به ۳۵ روستا از مهمترین اقدامات این قرارگاه بود و در تلاش هستیم که پروژه آبرسانی به ۴۰ روستا در سال جاری نیز تکمیل شود.

 

وی در خصوص وضعیت بیماری کرونا یاد آور شد: یکی از مهمترین اقدامات ما راه اندازی بیمارستان متروکه طالقانی بود که توانستیم ظرف مدت پنج روز این بیمارستان را به چرخه درمان برگردانیم، علاوه بر این به منظور کمک به طرح واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از نیروهای قرارگاه برای ثبت واکسیناسیون حضور دارند و در کنار آن ۱۰۰ تخت بیمارستانی نیز برای بیماران کرونایی تامین شد.

 

کد خبر 1097399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha