آغاز «اردوی اربعین» باهدف گسترش آگاهی جوانان به مناسبت اربعین حسینی

گروهی از جوانان کربلایی، فعالیت های پنجمین دوره سالانه «اردو آگاهی بخشی اربعین» را به مناسبت اربعین حسینی به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز مطالعات و تحقیقات کربلاء، «علی حاکم المیالی» بنیانگذار کمپین مستقل «شبابنا» گفت:  پنجمین دوره سالانه اردوی آگاهی  بخشی اربعین در چارچوب بخشی از طرح های پروژه رسالت وابسته به این کمپین آغاز شد.

 

المیالی افزود: ایده و فکر اردوی اربعین از سال 2015 میلادی برای جمع کردن جوانان در مراسم اربعین در شهر کربلای معلی آغاز شد. این اردو در  مراسم اربعین برای گسترش آگاهی، اندیشه و دانش در میان جوانان سرمایه گذاری می کند.

 

وی ادامه داد: این اردو سالانه از 10 صفر تا 20 صفر برگزار می شود و جوانان از سراسر استان های مختلف از آن استقبال می کنند. این اردو هر  روز کارهای داوطلبانه در زمینه های مختلف از جمله کمپین نظافت، راهپیمایی های آگاهی بخشی و کارهای دیگر برای یادآوری جانفشانی های شهدا انجام می دهند. نشست های گفتگویی درباره مسایل عمومی و مهم درباره جامعه برگزار می شود.

 

المیالی گفت: این اردو به عنوان یکی از طرح های پروژه رسالت متعلق به کمپین شبابناست که برای پنجمین سال متوالی درحال برگزاری است و شامل بیش از 100 جلسه کار و گفتگو است. در آن جوانان از استان های مختلف عراق مشارکت دارند.

 

کمیپن شبابنا نزدیک به 146 کار داوطلبانه در زمینه مذهبی از سال 2015 میلادی انجام داده است.

کد خبر 1097400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha