مجوز هفت خانه قرآن و عترت در سنندج صادر شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: مجوز فعالیت هفت خانه قرآن و عترت در شهرستان سنندج صادر شد.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: پیشینه فرهنگ این مرز و بوم نشان از فعالیت‌های دینی مؤثر و مفیدی است که بطور خودجوش توسط مؤمنین و براساس تکلیف شرعی و ضرورت‌های عصر خویش در راستای ترویج ارزش‌های دینی انجام می‌شده دارد.

 

وی افزود: ایجاد مکان‌هایی برای آموزش قرآن کریم با عنوان مکتب خانه از مصادیق تشکل‌های قرآنی، مردمی بوده که در مسیر توسعه و تعمیق فرهنگ و اخلاق قرآنی گام برداشته و عملا از ارکان اصلی فرایند تبلیغ و تعلیم قرآن کریم به شمار آمده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه ریشه این فرهنگ بالنده را باید در اعتقادات اسلامی و سفارشات پیامبر عظیم‌الشان اسلام جستجو کرد، یادآور شد: از آنجا که مردم استان کردستان به تمام معنا عاشق قرآن هستند فعالیت‌های قرآنی نماد و نمود خاصی در این استان دارد.

 

حجت‌الاسلام کاوه اضافه کرد: به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و براساس دستورالعمل جدید تاسیس و نظارت بر فعالیت‌های قرآن و عترت تعداد هفت فقره مجوز خانه قرآن (سه فقره تمدید و چهار فقره تاسیس) در شهرستان سنندج صادر شد.

 

وی بیان کرد: این مجوزها برای تمدید خانه‌های قرآن کریم نبی اکرم با مدیریت احسن میرزایی، خانه قرآن اسرا با مدیریت دلبر ساعدی، خانه قران معراج با مدیریت خانم نارنج احمدی و برای تاسیس خانه‌های قرآن کریم طریقه الهدی با مدیریت خانم لیلا صیدی، خانه قران تسنیم با مدیریت خانم حمیرا عبدی، خانه قرآن فجر با مدیریت زهرا زارعی  و خانه قرآن بصائر با مدیریت زهار زارعی در سنندج صادر شد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۹ مؤسسه قرآنی بر اساس دستورالعمل جدید در شهرستان سنندج فعالیت می‌کنند.

کد خبر 1097422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha