عاشورا و مهدویت پیوندی عمیق با هم دارند

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به پیوند عمیق مهدویت و عاشورا، گفت:بسیاری از اهداف و آرمان‌هایی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، در قیام مهدوی نیز منعکس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « احد عبداللهی» امروز در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه علمیه صادقیه استان،  اظهار داشت: قیام امام زمان(ع) امتداد قیام عاشورایی امام حسین (ع) است.

 

مدیرمرکز حوزه های علمیه استان لرستان افزود: بسیاری از اهداف و آرمان‌هایی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، در قیام مهدوی نیز منعکس است.

 

وی با بیان اینکهعاشورا و مهدویت، پیوندی عمیق با هم دارند،  خاطرنشان کرد: هدف امام حسین(ع) از مبارزه با‌ مـستکبران‌ و طـواغیت‌ عـصرش این بود تا دین اسـلام را احـیاء‌ و مـردم‌ را از جهل فرهنگی و نادانی سیاسی نجات بخشد و عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی برقرار نماید.

 

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: حضرت مهدی(عج‌) نیز‌ با‌ ستمگران، مشرکان و مستکبران جـهان مـبارزه خـواهد کرد تا احکام الهی‌ و سنّت جدش رسول الله(ص) را احـیاء و زمـینه را برای تحقق عدالت اجتماعی در سرتاسر گیتی به معنای واقعی‌ کلمه‌ فراهم‌ نماید.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف قیام حضرت سیدالشهداء علیه السلام اقامه عدل و نفی اقامه باطل بوده است، افزود: امام حسین در بیان هدف این قیام فرموده است: «هدف من امر به معروف و نهی از منکر و حرکت براساس سیره جدم رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم و پدرم علی ابی طالب علیه السلام است». این یعنی ادامه تلاش عملی و عینی برای تحقق قسط و عدل.

 

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: حلقه دیگرِ اتصال قیام سیدالشهداء علیه السلام به ظهور، آن است که هم در زمان امام حسین علیه السلام، ایشان مقابل یک انحراف عینیِ اجتماعی به پا خاستند و هم در زمان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه این اتفاق تکرار شده و یک انحراف عملی و ظلم فراگیر بر دنیا مسلط می شود که تنها به دست با کفایت امام عصر(عج) برطرف شده و دنیا به سمت قسط و عدل حرکت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه شجاعت و اقتدار سران و فرماندهان یک جریان موجب پایداری و ماندگاری آن می شود، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانشان در اوج ایستادگی، مقاومت، شجاعت، پایداری در فکر، حرکت، رفتار و بیان قرار داشتند و حتی در رجزهای روز عاشورا و یا عرایض شان در محضر امام حسین(ع) در شب عاشورا، عظمت شخصیت و شجاعت آنها مشهود است و همین موجب ماندگاری این راه می شود و بعدها اسرای کربلا این عظمت ها را نمایان می کنند.

 

مدیرمرکز حوزه های علمیه استان لرستان اضافه کرد: در روایات پیرامون شجاعت و استقامت یاران امام مهدی(عج) نیز مطالب بسیاری آمده، مثل آن که این یاران مانند پاره های آهن هستند یا اگر اراده کنند کوه ها را جابجا خواهند کرد و همین حلقه وصل عاشورائیان با مهدی یاوران است.

 

 گفتنی است، این مراسم معنوی با حضور حدود 600 نفر از طلاب و مردم خرم آباد و با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار شد.

 

کد خبر 1097426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha