محرم و صفر فرصتی برای تیین فلسفه عاشورایی است

حجت الاسلام دالوند پور با اشاره مکتب حسینی را مکتبی برای سعادت بشریت دانست و گفت: محرم و صفر فرصتی برای تیین فلسفه عاشورایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « پیمان دالوندپور» در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه علمیه صادقیه استان، اظهار داشت: محرم و صفر فرصت مناسبي براي تبيين فلسفه ماندگار عاشورا است.


معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منكر را موجب اصلاح جامعه از ناهنجاری های اجتماعی دانست و اظهار كرد: عدالت، رواج كسب حلال، تامین امنیت اجتماعی و رعایت حریم افراد از نتایج ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منكر است.


وی با اشاره بر لزوم احیای این فریضه در جامعه، گفت: مداحان، شعرا و گردانندگان هیات های مذهبی باید به بازگو كردن حقایق تاریخ كربلا پرداخته و مراقب وارد نشدن تفكرات خرافی به آیین های سوگواری در این ایام باشند.


حجت الاسلام دالوند پور با بیان اینكه همچنین باید فلسفه قیام عاشورا به درستی برای جوانان تبیین شود، ابراز داشت: دشمنان با توطئه‌های خود می‌خواهند جوانان را از اهداف سیدالشهدا در روز عاشورا دور كنند.


معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد اظهار کرد: نهادینه سازی ارزش ها و تبین فلسفه قیام عاشوایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

کد خبر 1097439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha