ضرورت مستندسازی خاطرات جنگ تحمیلی برای آیندگان

جنگ تحمیلی خاطرات بسیاری برجای گذاشته که باید تلاش شود این خاطرات جمع آوری و به شکل های مختلف مستند سازی شوند تا آینده بهتر از وقایع جنگ تحمیلی اطلاع پیدا کنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز علی سهری: در تاریخ ایران روزهای پر فراز و نشیب فروانی وجود دارد که باید همواره آنها را گرامیداشت و یکی از این اتفاقات تاریخ ساز و بی نظیر در تاریخ ایران جنگ تحمیلی که از سوی کشور عراق علیه انقلاب اسلامی آغاز و بیش از هشت سال طول کشید.

 

ایران سرزمینی است که همواره نبردهای فراوانی را به خود دیده و هر قدرتی برای استفاده از منابع بی‌شمار این کشور اقدام به حمله علیه ایران می کرد و به دنبال آن تکه ای از خاک کشور جدا می‌شد. تنها نبردی که حتی یک میلی‌متر از خاک ایران به تصرف دشمن درنیامد جنگ تحمیلی ارتش بعثی بود.

 

اجازه بهره برداری غلط از وقایع دفاع مقدس را ندهیم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: جنگ تحمیلی درس های بسیاری برای همه مردم ایران داشت و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی اتحاد و همبستگی ملت ایران در سایه ولایت و اسلام بوده که نمود آن در هشت سال جنگ تحمیلی به کلی نمایان بود.

 

«آیت الله محسن حیدری» ادامه می دهد: ما اگر به جنگ هشت ساله ایران با دشمن بعثی نگاهی بیندازیم شاهد خواهیم بود که ملت ایران همه تبدیل به یک تن شد و با تمام وجود از خاک کشور دفاع کرد، این ایستادگی و مقاومت در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

 

وی با بیان اینکه نباید اجازه بهره برداری نادرست از اتفاقات جنگ تحمیلی را به دشمن دهیم اضافه می کند: دشمن در تلاش است به وسیله حربه های خود اعتقادات مردم را مورد هجوم قرار دهد که در این راستا پیشکسوتان و جانبازان باید با روشنگری و بیان حقایق مقابل تحریف های جنگ تحمیلی مقابله کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح می کند: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این همان جمله ای است که  مقام معظم رهبری بارها آن را بیان فرمودند بنابراین باید بتوان با روش های مختلف یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و ضرورت دارد با استفاده از ابزار رسانه ای وصیت نامه شهدا منتشر و توزیع شود.

 

تاسی ملت ایران از اهل بیت در برابر مشکلات

جانباز جنگ تحمیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز نیز می گوید: واژه جنگ برای هیچ کس هیچ گاه خوشایند بخواهد بود زیرا در جنگ چه عشق ها و چه فرزندها و چه همسرها که از بین نرفتند و تنها نکته ای که باعث شد مردم ایران در برابر جنگ تحمیلی ایستادگی کنند تاسی از منش اهل بیت معصومین (ع) در برابر مشکلات بود.

 

«محمد زرگانی» می افزاید: جنگ تحمیلی با همه دشواری هایی که برای ملت ایران داشت اما باعث شد که بتوانند در برابر دشمن به خوبی صف آرایی کرده و دشمن تا بن دندان مسلح را به هوای تصرف کشور حمله کرده تا پایتخت خود عقب برانند و این اتحاد مردم را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچگاه طالب جنگ نبوده و نخواهد بود عنوان می کند: دشمن می پنداشت که به سادگی می تواند در روزهای اولیه انقلاب کار آن را یکسره کند اما با مدد الهی و رهبریت امام راحل (ره) همه نقشه های دشمن از بین رفتند، شکست ارتش بعثی در هشت سال جنگ تاکنون تعجب همه قدرت های جهان را به همراه داشته است.

 

جنگ تحمیلی خاطرات بسیاری را برای همه یادگاران برجای گذاشت که باید تلاش شود همه این خاطرات جمع آوری شده به شکل های مختلف مستندسازی شوند تا آینده بهتر از وقایع جنگ تحمیلی اطلاع پیدا کنند.

 

کد خبر 1097534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha