جهادی بالاتر از کارآفرینی نیست/ در جهت رفع محرومیت‌ها تا فراگیری عدالت تلاش می‌کنیم

خزعلی کارآفرینی را مهم‌ترین و مجاهدانه‌ترین کار دانست و گفت: تا وقتی وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا نکند و در تنگنا و فشار باشند، نمی‌توانیم بسیاری از اهداف و کارهای فرهنگی و حرکت‌های تعالی‌بخش را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «انسیه خزعلی» شامگاه (چهارشنبه 31 شهریور) در نشستی با بانوان فعال و کارآفرین خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: خوزستان استانی مقاوم، ایستاده، صبور و توانمند است و زنان در راس و پیشگام این حرکت قرار دارند که این امر در هشت سال دفاع مقدس کاملا ثابت شد و امروز نیز کسانی هستند که می‌خواهند این راه را ادامه داده و روی پای خود بایستند و کشور را با تمام توان از چنگال دشمن نجات دهند.

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: همانطور که توانستیم در مقابل حمله فیزیکی دشمن مقاومت کنیم امروز نیز می‌توانیم در مقابل هجوم اقتصادی و جنگ نرم و همه تلاش‌های دشمنان برای تحریم و جلوگیری از پیشرفت کشور بایستیم و این زنان مقاوم ما هستند که با توکل بر خدا و اعتماد به آنچه در وجودشان و محیط اطراف هست و به‌کارگیری همه توانمندی‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند بدون چشم‌داشت و نظر کردن به خارج و بدون اینکه دیگری برای آنها تصمیم بگیرند مقاومت می‌کنند.

 

وی کارآفرینی را مهم‌ترین و مجاهدانه‌ترین کار دانست و با بیان اینکه جهادی بالاتر از کارآفرینی نیست عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر تولید و اقتصاد تاکید دارند زیرا تا وقتی وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا نکند و در تنگنا و فشار باشند، نمی‌توانیم بسیاری از اهداف و کارهای فرهنگی و حرکت‌های تعالی‌بخش محقق کنیم.

 

خزعلی بر فراهم کردن زیربنا و زیرساخت‌ها برای تعالی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: وقتی حرکت‌های اقتصادی را برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم، حرکت‌های فرهنگی و مسائل و آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم نیز کم‌کم رفع خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه از توصیه‌های حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر توجه به آبادانی شهرها، وضعیت رفاه مردم و برقراری عدالت در جامعه بوده ابراز کرد: یکی از راه‌های عدالت این است که مردم به حداقل‌ها دست یابند و بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند و فکر و ذکر و هم و غم آنها این نباشد که لقمه نانی به دست آورند بلکه باید با فراهم کردن امکاناتی که بخش عمده آن از طریق اشتغال و کارآفرینی ایجاد می‌شود، بتوانند با آسایش به مسائل و نیازهای دیگری فکر کنند و کارآفرینیان در این مجاهدت در صف اول ایستاده‌اند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: معاونت امور زنان و خانواده یک معاونت ستادی است که وظیفه آن برنامه‌ریزی، پشتیبانی ستادی، نظارت و پیگیری است اما این امکان را دارد که با وزارتخانه‌های مختلف و مراکز و نهادهایی که می‌توانند حمایتگر باشند و تسهیلات فراهم کنند اقداماتی را در جهت پیشبرد طرح‌های مدون، حساب شده و زمانبندی شده داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه هدف ما رفع محرومیت‌ها تا فراگیری عدالت است یاد آور شد: امیدواریم دولت مردمی و خدمتگزار بتواند در طول چهار سال آینده آرمان‌هایی که مدنظر دارد و بخش عمده آن عدالت و رفع محرومیت است را محقق کند.

 

کد خبر 1097535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha