۲۷اداره اجرایی کمیته امداد مازندران به ۸۳هزار خانوار ارائه خدمت می کنند

حجت الاسلام عالیشاه گفت: ۸۳ هزار خانوار در مازندران تحت حمایت قرار دارند و از طریق ۲۷ اداره اجرایی این نهاد در استان به نیازمندان خدمات حضوری و غیر حضوری ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه»، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 83 هزار خانوار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 67 هزار و 418خانوار کمک معیشت بگیر هستند، اظهار کرد: خدماتی که از طریق مددکاران خانواده و حوزه های فنی به مددجویان ارائه می شود شامل تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، ساخت وتعمیرات مسکن، جهیزیه، معیشت، فرهنگی، درمانی، مشاوره و.... است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به بررسی عملکرد کمیته امداد شهرستانها در  راستای خدمت رسانی مطلوب به نیازمندان افزود: در راستای  ارائه  برنامه ها، فعالیت ها و خدمات و به منظور اصلاح یا حذف فعالیت های غیر ضرور، تقویت فعالیت های مفید و موثر،کمیته امداد مازندران نسبت به ارزیابی مستمر و دوره ایِ برنامه های خود اقدام می کند.

 

وی با بیان اینکه از طریق ۲۷ اداره اجرایی این نهاد در استان به نیازمندان خدمات حضوری و غیر حضوری ارائه می شود، تصریح کرد: باتوجه به شرایط کنونی حوزه های تخصصی با ادارات اجرایی استان غالبا از طریق ارتباط ویدئویی، عملکردها را به صورت تخصصی و فنی مورد ارزیابی قرار می دهند.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه  افراد تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند 36 مورد خدمات را از طریق درگاه اینترنتی ثبت و پیگیری کنند، افزود: مددجویان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی e.emdad.ir با استفاده از رایانه شخصی، گوشی همراه و یا دفاتر خدمات اینترنتی در روستاها و شهرها و بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد و درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه شده و نسبت به ثبت و ارسال درخواست خود اقدام کنند.

 

وی گفت: فعالیت هایی که در کمیته امداد استان در طول سال برای مددجویان انجام می شود برگرفته از برنامه های بلند مدت و میان مدت است وبرای کیفیت بخشی به خدمات حوزه مددجویی باید فعالیت ها و خدمت رسانی به آنها بهینه ارائه و ارتباط مطلوبی بین نیازمندان و خیران اعم ازمودیان زکات، مشترکان صدقات، خیران، بازاریان و... ایجاد شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه کمیته امداد مازندران تلاش می کند تا خانوارهای تحت حمایت کمترین مراجعات را به این نهاد داشته باشند، افزود: مددکاران با حضور مستمر، فعالانه و هوشمندانه در قالب بازدید ازمنزل مددجویان نسبت به توان سنجی و نیازسنجی آنها اقدام می کنند تا خواسته ها و نیازهای مددجویان بررسی، در سریعترین زمان ممکن رفع شود.

 

وی با بیان اینکه 16 درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم ساکن هستند، گفت: در راستای توانمند سازی به مددجویان در بخش های مختلف متناسب با نیازهای آنها، خدمات ارائه می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه به ایجاد 400مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و افزود: این مراکز با آمایش محله و شناسایی نیازمندان در اسرع وقت خدمات ارائه می دهند و خوشبختانه مراکز نیکوکاری تخصصی در بخش های اشتغال و کارآفرینی، جهیزیه، فرهنگی، رسانه و... نیز فعال است.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تابستان امسال 1230دستگاه کولر با کمک خیران به مددجویان تحویل داده شد و برنامه ریزی شده تا در وسایل گرمایشی برای مددجویان تحت حمایت تهیه و اهداد شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان داشت:پراخت کمک معیشت، تامین وسایل ضروری زندگی، کمک هزینه ازدواج، وام قرض الحسنه، خدمات فرهنگی، کمک به ارتقاء شاخص های  بهداشتی، پرداخت حق بیمه  تامین اجتماعی، ارائه خدمات حقوقی، پرداخت وام اشتغال، تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن از جمله خدماتی است که به مددجویان ساکن در مناطق محروم ارائه می شود.

 

کد خبر 1097553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha