۱۰۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند هرمزگانی اهدا شد

هزار دستگاه تبلت در قالب طرح نذر امام سجاد(ع) از سری برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به دانش آموزان نیازمند استان هرمزگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « جلیل تراهی »، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در آیین اهدا این تبلت ها، گفت: طرح نذر امام سجاد(ع) به تاسی از آن سیره آن حضرت در دستگیری از نیازمندان اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه هدف گذاری کمیته امداد برای تهیه پنج هزار دستگاه تبلت دانش آموزی است، افزود: این تعداد تبلت به تدریج و به صورت مرحله ای با کمک خیران و بنگاه های اقتصادی استان تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه ۴۳ هزار دانش آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند، عنوان کرد: طبق نیازسنجی صورت گرفته بیش از پنج  هزار نفر از این دانش آموزان نیاز به گوشی هوشمند دارند.

 

وی تصریح کرد: نیروی های این نهاد در سراسر استان را تکلیف کرده ایم که با آموزش و پرورش در زمینه تامین نیازهای تحصیلی و معیشتی دانش آموزان تحت حمایت و نیازمندان تعامل و همکاری کنند تا دانش آموزی به لحاظ فقر و تنگدستی از تحصیل جانماند.

 

تراهی با اشاره به وجود رتبه سه رقمی کنکور سراسری و دانشجوی نخبه پزشکی در بین دانش آموزان امسال تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان، گفت: استان هرمزگان بعد از سیستان و بلوجستان بالاترین رقم ایتام و محسنین زیر ۱۵ سال را دارد و علاوه بر آن شاخص هایی که در حوزه فقر در استان  حاکم است اما زیرساخت هایی را فراهم می کنیم که از محل مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی سفره خانواده های ایتام و محسنین را که دانش آموزان مستعد تحصیلی دارند، خانواده ها دغدغه ای جز ادامه تحصیل فرزندانشان نداشته باشند و مادری فکر معاش خانواده نباشد.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را جهت کمک به تامین تبلت به کد دستوری *۸۷۷۷*۰۷۶*۱# و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ کمیته امداد واریز کنند و همچنین به صورت غیرنقدی به مرکزهای نیکوکاری و دفترهای کمیته امداد شهرستان های استان تحویل دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده »، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: اکنون باتوجه به شرایط کرونایی و آموزش مجازی و نیمه حضوری، کمک مومنانه به دانش آموزان نیازمند برای ادامه تحصیل و تهیه ابزاری همچون تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان دیگر یک نیاز واجب و ضروری است.

 

وی از صنایع غرب بندرعباس، فعالان اقتصادی و بخشی خصوصی خواست باتوجه به اینکه هرمزگان از لحاظ فقر شرایط خوبی ندارد، سهم خود را در کمک به نیازمندان و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند که آینده سازان جامعه هستند، پرداخت کنند و از نهاد کمیته امداد حمایت کنند.

 

گفتنی است کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از 10 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بیت. سازمان فرهنگ و ارتباطات و جامعه المصطفی از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد (ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1097558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha