اجرای بیش از ۵۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در همدان

احسانی گفت: با توجه به آغاز هفته دفاع مقدس حدود ۵۸ برنامه پیش‌بینی شده که به همین مناسبت از ۴۰ نفر از همکاران اداره‌کل ارشاد به عنوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و مقاومت و یادآوری دلاوری های مردم در جنگی نابرابر و ناخواسته است که مردم و کشورمان تحمیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه امروز نه تنها ملت ایران بلکه ملت‌های مسلمان و آزاده از شهدای انقلاب و دفاع مقدس درس عزت، آزادگی، پایداری و ایثار و شهادت می‌آموزند، افزود: جوانان این مرز و بوم گوش به فرمان ولایت، در دوران سخت دفاع مقدس در حالی که همه جهان از رژیم بعث عراق در برابر ایران حمایت می‌کرد، با اراده‌های راسخ ایستادند و با سلاح ایمان و ایثار توانستند بر دشمنان اسلام پیروز شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه خون شهدا ضامن بقای اسلام و انقلاب اسلامی شد و دشمنان در طول این سال‌ها هیچ گاه در دشمنی با نظام اسلامی کوتاهی نکردند و هر روز نقشه‌های شومی علیه نظام داشتند، ادامه داد: خون شهدا و وفاداری ملت به این خون‌ها باعث پایداری و پیشرفت نظام شده است و هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نسل‌های انقلاب با نسل دوران دفاع مقدس در آیین مهمانی لاله‌ها تجدید میثاق نموده و با بزرگ مردان و شیر زنان از نسل نوجوان و جوان این مرز و بوم که باعث امنیت، عزت و عظمت اسلام شدند، آشنا شوند.

 

احسانی تجلیل از خانواده شهدا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: عصر خاطره و شعر دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی و نقد کتاب دفاع مقدس در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تجلیل فعالان سینمایی حوزه دفاع مقدس طی این هفته خبر داد و گفت: در این هفته اکران فیلم‌های دفاع مقدس در سینماهای استان نیز پیش‌بینی شده است.

 

وی برپایی نمایشگاه عکس و تجلیل از شعرای فعال در عرصه شعر دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: کتاب دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

کد خبر 1097598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha