اهالی فرهنگ و هنر بهترین روایتگر دفاع مقدس هستند

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت:اهالی فرهنگ و هنر بهترین روایتگر دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، آسایش و امنیت امروز کشور را مرهون دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: امروز اهالی فرهنگ و هنر بهترین روایتگر هنرمندانه دفاع مقدس هستند که باید حماسه‌های دوران دفاع مقدس را با زبان هنر به نسل‌های کنونی و آینده انتقال دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ترسیم نقشه راه نسل‌های آینده اشاره داشت و افزود: هنرمندان می‌توانند با تولید آثار فاخر از جمله فیلم، مستند، موسیقی، نمایش، تئاتر و غیره در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هر ساله برنامه‌های متعددی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری شب شعر دفاع مقدس در تمام نقاط استان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تهیه‌کلیپ‌هایی با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد.

 

پیرسبزی در پایان تصریح کرد: برگزاری مجالس تعزیه، تجلیل از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس و مشارکت در برگزاری برنامه رادیویی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در هفته دفاع مقدس سال جاری است.

 

سرهنگ «امیرعباس آسمند» هم در این دیدار با بیان اینکه دوران دفاع مقدس عزت‌مندترین و پرافتخارترین برهه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کشور ایران در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و وسعت و ثروت زیادی داشت اما به‌تدریج بخش‌هایی از کشور را در شمال و جنوب و شرق و غرب از ما گرفتند و در تنها دوره‌ای که حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و با اقتدار در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادیم، دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ملت ایران خالقان دفاع مقدس بودند و بدون هیچ چشم‌داشتی از مرزهای فیزیکی و عقیدتی کشور دفاع کرده و حماسه‌های باشکوهی را رقم زدند، افزود: امروز شاهد هستیم که آزادی‌خواهان عالم با الگوگیری از دفاع مقدس ملت ایران، در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ایستاده‌اند و دفاع مقدس تمام نشده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1097632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha