کلاس اولی ها راهی مدرسه شدند

دانش آموز کلاس اولی سمنان با حضور در جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها و همچنین با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛امروز اول مهر ماه است. تابستان گذشت و مهری دیگر از راه رسید. گرچه مهر را آغاز پاییز و فصل برگ ریزان نام نهاده اند اما اینجا فصل لبخند شکوفه ها است.

 

امروز جشن شکوفه هاست. درهای مدارس ابتدایی به روی کلاس اولی باز شده تا آنها از نزدیک با محیط مدرسه، معلم و همکلاسی‌ها آشنا شوند. این رسم هر ساله کلاس اولی‌ها است که قبل از دیگر دانش‌آموزان، دست در دست مادرانشان با چهره‌های سرشار از شادی یا بی‌قراری راهی کلاس درس شوند تا اولین روز مدرسه رفتن را تجربه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جشن شکوفه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس از اسفندماه ۱۳۹۸، به صورت نمادین برگزار شده است، می توان گفت امسال دومین سال تحصیلی است که مدیران مدارس زیر سایه کرونا جشن شکوفه‌ها را برگزارکردند.

 

به‌خاطر شرایط کرونایی ای جشن شکوفه‌ها با تعداد محدودی از دانش‌آموزان کلاس اولی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی برگزار شد.

 

دانش آموزان کلاس اولی به همراه اولیا در محوطه تزیین شده مدرسه گرد هم آمدند تا شروع درس ومدرسه راجشن بگیرند. دانش آموزان در این مراسم از زیر قرآن گذشتندو همراه معلم خود با عبور از میان دود خوش اسپند زنگ شروع سال تحصیلی را به صدا در آوردند.

 

هرچند که آموزش دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا به فضای مجازی از جمله شبکه شاد منتقل شد، اما این جشن خاطره انگیز همچنان برای دانش‌آموزان در بیشتر مدارس پابرجا مانده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روح و سرزندگی و نشاط مدرسه به حضور با طراوت و شادابی دانش آموزان است

مدیر آموزش وپرورش استان سمنان در آیین نواخته شدن زنگ نمادین  جشن شکوفه ها وغنچه ها در دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهرگفت: بعد از ۱۹ ماه مقابله با کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه، آموزش حضوری در برخی مدارس واجد شرایط استان کلید می خورد.

 

«محمد دستورانی» افزود: امروز اول مهرماه، آغاز بهار تعلیم و تربیت است که از خانواده های دانش آموزان انتظار داریم  با آموزش و پرورش در آموزش فرایند یادگیری فرزندانشان همراهی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان ومعلمان برای نظام آموزشی بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: همه ما معتقدیم که آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در این شرایط سخت کرونایی متعهد است که اصل ذاتی سلامت دانش آموزان را مدنظرداشته باشد و فرایند حضور این قشر مهم به مدرسه را به صورت گام به گام و به تدریج فراهم کنیم.

 

دستورانی با بیان اینکه جدایی و دوری دانش آموزان از مدرسه ضرر و زیانش به خود این قشر برمی گردد و مهم ترین آن پایین آمدن کیفیت یادگیری و افت آموزشی خواهد بود که حتی در کوتاه مدت خود را نشان می دهد اضافه کرد: روح و سرزندگی و نشاط مدرسه به حضور با طراوت و شادابی دانش آموزان است .

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ، شیوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید را اقتضایی و تدریجی دانست و افزود: در این شیوه، در گام نخست ابتدا مدارس مناطق کم جمعیت که تراکم دانش آموزی آن ها زیر۱۵نفر است؛ شامل مدارس عشایری و روستایی و غیردولتی، همراه با آغاز سال تحصیلی بازگشایی شده و سپس مدارس پرجمعیت به صورت گروه بندی و نیمه حضوری، از نیمه آبان ماه بازگشایی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه اراده وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا بر بازگشایی اقتضایی مدارس با سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است، افزود: سال گذشته نیز تصمیم بر همین منوال بود اما به دلیل بی‌اعتمادی خانواده‌ها نسبت به حفظ سلامت فرزندشان این هدف عملی نشد.

 

دستورانی آموزش حضوری برای دانش‌آموزان کلاس اول را یک ضرورت  دانست وگفت: دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی که درگاه ورود به دنیای تعلیم و تربیت است، یک روز در هفته را جهت آشنایی با معلم، هم‌کلاسی‌ها و فضای آموزشی، به صورت حضوری مدرسه خواهند رفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید براینکه کودک کلاس اولی، برای تجربه طعم شیرین باسواد شدن به غیر از وسایل و تجهیزات به حمایت والدین و معلم نیاز دارد ادامه داد: پایه اول ، پایه ای بسیار مهم است زیرا درگاه ورود به دنیای تعلیم و تربیت ، پایه اول ابتدایی است و اگر در اول ابتدایی دانش آموزان به خوبی معلم ، مدرسه و مدیر را شناسایی نکنند ، بدون شک مشکلاتی به وجود خواهد آمد که ممکن است تا پایه دوازدهم ادامه پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانواده و مدرسه در تعلیم و تربیت مکمل هم هستند

مدیر دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهر سمنان با بیان اینکه در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان،معلمان ووالدین  خط قرمز ماست گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی در نظام تعلیم و تربیت انجام شده ومنتظر ابلاغ شیوه نامه های اجرایی هستیم.

 

«علی جوینی»با تأکید براینکه مدرسه فقط محل آموزش نیست بلکه محل تعلیم و تربیت بوده ودانش آموزان در مدرسه رفتار اجتماعی صحیح را می آموزند ادامه داد: خانواده و مدرسه در تعلیم و تربیت مکمل هم هستند و به هیچ عنوان هیچکدام به تنهایی نمی توانند این نقش را به طور کامل ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه خانواده هایی که نوآموز کلاس اولی دارند باید قوانین و مقررات فضای مجازی و شبکه شاد را جدی بگیرند افزود:باید به فضای مجازی مثل کلاس درس واقعی نگاه کنند.

 

جوینی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت حضورهر چند کوتاه کلاس‌اولی‌ها در مدارس در روز اول مدرسه بیان کرد: حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در گروه‌های کوچک چند نفره با رعایت پروتکل های بهداشتی کارکردهای زیادی به همراه دارد و مهمترین آن اینکه دانش آموز با فضای آموزش رسمی آشنا شده و معلمش را از نزدیک می‌بیند.

 

مدیر دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهر سمنان با بیان اینکه دیدار چهره به چهره نوآموز کلاس اولی با معلمش مقدمه ای برای شناخت او از معلمش و یادگیری بیشتر خواهد شد اضافه کرد: زمانیکه دانش‌آموز کلاس اولی در مدرسه حاضر شده، معلمش را ببیند و کتاب های درسی خود را تحویل بگیرد، می تواند تاثیر مثبت زیادی بر روند تحصیل و آموزش او داشته باشد.

 

وی تعداد دانش آموزان کلاس اولی های دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهر سمنان در سالجاری را ۹۰دانش آموز اعلام کردوگفت: موضوع آموزش کلاس اولی‌ها خیلی حائز اهمیت است، زیرا دانش آموزان کلاس اولی برای اولین بار است که با دنیای مدرسه آشنا می‌شوند و مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن را در همین پایه تحصیلی می‌آموزند.

 

با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان ومسئولان شهرستانی زنگ نمادین غنچه ها وشکوفه ها در دبستان پسرانه حبیب ابن مظاهر سمنان طنین انداز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1097701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha