سالروز فتح میمک به عنوان روز نقش عشایر در جنگ ثبت شود/ ضروت توجه به زیرساخت های گردشگری برای زوار عتبات عالیات

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ضرورت دارد که ۱۹ دی ماه به عنوان روز عشایر در جنگ و سالروز فتح میمک در تقویم ثبت شود، گفت: بحث گردشگری درمانی بسیار می تواند در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی استان ایلام موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱ مهر) در دیدار با «سید عزت الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: مردم استانی ایلام مردمی  ولایتمدار، سلحشور و پای کار هستند که نقش  مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته اسند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  ابراز کرد: در ابتدای جنگ، مردم استان در حالی که هنوز نیروهای مسلح سازماندهی نشده بودند، سد دفاعی در مقابل رژیم بعثی تشکیل دادند و دشمن را متوقف کردند و اولین عملیات آفندی در استان ایلام انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایستادگی مردم و عشایر استان استراتژی جنگ را تغییر داده و حالت تهاجم دشمن را به حالت دفاعی تبدیل کرد، افزود: عملیات میمک ویژگی های دارد که یکی از شاهکارهای دفاع مقدس است و ضرورت دارد که ۱۹ دی ماه به عنوان روز عشایر در جنگ و سالروز فتح میمک در تقویم ثبت شود.

 

امام جمعه ایلام  متاسفانه مردم  استان ایلام امروز از وضعیت بیکاری و اشتغال و تورم در رنج هستند، یادآور شد:  امروز جوانان استان در استان های دیگر با تحصیلات عالی مهاجرت می کنند و با توجه به اینکه استان ایلام ظرفیت های بکری در حوزه گردشگری دارد، باید برای ایجاد شغل در این حوزه برنامه ریزی شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: استان ایلام در مسیر تردد زوار اربعین حسینی قرار گرفته است و متاسفانه در استان ایلام توجه لازم به زیرساخت های گردشگری نشده است و انتظار می رود زیرساخت‌های گردشگری برای زوار عتبات عالیات در استان فراهم شود.

 

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه های فروش صنایع دستی ایلام در مرز مهران، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی مرز مهران با عتبات عالیات و کشور عراق بحث گردشگری درمانی بسیار می تواند در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی استان ایلام موثر باشد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: صنایع دستی بومی و عشایری استان در شرایط کنونی می تواند به عنوان یک فرهنگ صحیح برای ارتقای معیشت خانواده ها مورد توجه قرار گیرد و لازم است  که صنعتگران حوزه صنایع دستی بیمه شوند که به فعالیت خود در این حوزه امیدوار شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه جای جای  استان ایلام متبرک به خون شهدا است، خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه ها و فعالیت های گردشگری نیز لازم است که ارزش های ناب اسلامی و دفاع مقدس در استان حفظ و صیانت شود.

کد خبر 1097704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha