تامین زیرساخت های اربعین حسینی زمینه ساز توسعه ایلام می شود/ به دنبال بسته های جدید ارزان قیمت گردشگری هستیم

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کنار حضور معنوی و پرحجم برای حضور زوار اربعین حسینی، امید است استان ایلام با تامین زیرساخت های لازم، از رونق اقتصادی در این بخش هم استان بتواند بهره مند شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « سید عزت الله ضرغامی» صبح امروز(۱ مهر) در جریان سفر به استان ایلام، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد:  استان ایلام با توجه به جایگاه و ظرفیت هایی که دارد، قابلیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف، صنایع دستی، گردشگیری و میراث فرهنگی دارد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: استان ایلام استانی فداکار و ایثارگر است که نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و به گردن ملت ایران حق دارد و از یان حیث استان ایلام از جایگاه خاصی در کشور برخوردارد است.

 

ضرغامی بیان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام که فردا انجام خواهد شد، بحث های توسعه ای استان در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و با توجه به جلساتی که از قبل انجام شده است، تصمیماتی در راستای  توسعه استان در این سفر عملی خواهد شو  و امید است تحولی در بخش های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: حوزه گردشگری در استان بسیار مهم است،  حوزه طبیعیت گردی استان نیز مورد توجه است، ایلام نقاط بکر و مناطق زیادی دارد،  به دلیل هم رمز بودن با کشور  عراق، توریسم زیارتی در استان از جایگاه خوبی برخوردار است و به یاری خدا با نابودی کرونا، سفرهای زمینی اربعین حسینی مانند سال های قبل برقرار می شود  و در تلاش هستیم  زیرساخت های خوبی در این حوزه ایجاد شود.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در کنار حضور معنوی و پرحجم برای حضور زوار اربعین حسینی، امید است از رونق اقتصادی در این بخش هم استان بتواند بهره مند شود، کمتر استانی از این ظرفیت ها برخوردار است، بسیاری از آثار ثبت شده تاریخی در استان ایلام وجود دارد.

 

ضرغامی گفت: بسیاری از ابنیه های تاریخی در سطح استان وجود دارد که بر اساس برنامه ای که در این وزارت وجود دارد، این ابنیه ها با حصول شرایطی در اختیار بخش خصوص گذاشته می شود که ضمن اداره، نگهداری و مرمت، از آن بهره برداری می کند و می تواند زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان را فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام استان ایلام در حوزه گردشگری در راستای رونق بخش گردشگری تکمیل شود و باید مجموعه استان دست به دست هم دهند که ایلام به خوبی به شکور و جهان معرفی شود، ما به دنبال بسته های گردشگری جدید ارزان قیمت هستیم، با توجه به اینکه زمینه های گردشگری و نقاط بکر در سطح کشور وجود دارد، این امر می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشد.

کد خبر 1097717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha