کانون‌های فرهنگی حامی ارزش‌های اسلامی نسل جوان هستند

مسئول کانون فرهنگی امام حسین(ع) روستای صندوق آباد گفت: کانون‌های فرهنگی مهمترین حامیان ارزش‌های اسلامی، اجتماعی و آموزشی نسل جوان هستند.

مظفر آیینی مسئول کانون فرهنگی امام حسین (ع) روستای صندوق آباد شهرستان قروه با گفت‌وگو با خبرگزای شبستان در کردستان اظهار داشت: کانون فرهنگی امام حسین(ع) روستای صندوق آباد از سال ۱۳۷۰ با دریافت مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان آغاز به‌کار کرده است.

 

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و برنامه‌های فرهنگی و نیز کارگاههای آموزش مهارت زندگی اهم فعالیت کانون بوده است، همچنین برگزاری ادعیه توسل، زیارت عاشورا و دعای ندبه از دیگر برنامه‌های کانون فرنگی امام حسین(ع) است.

 

مسئول کانون فرهنگی امام حسین(ع) روستای صندوق آباد اشهرستان قروه بیان کرد: فعالیت کانون در یک سال و نیم گذشته که همراه با ایام کرونا بوده است ضمن فعال سازی سامانه مجازی برای اعضا این کانون در دو گروه خواهران و برادران فعالیت دارد و در مجموع در جلسات حدود ۱۰۰ نفر حضور دارند اما در فضای مجازی ۵۰۰ نفر عضو دارد.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در ایام کرونا مواجه بوده است و چه اقداماتی توسط این کانون انجام شده است گفت: در ایام کرونا با جمع‌آوری بسته‌های معیشتی از خیرین و اقلام بهداشتی برای ۱۵۰ خانواده خدمات لازم را انجام داده است همچنین در ضدعفونی نمودن فضای مسجد و معابر چندین نوبت در دستور کار بوده است و مسابقات فرهنگی در فضای مجازی دو مورد برگزار شده است.

 

آیینی گفت: در راستای برنامه‌های مذهبی هر هفته مسابقات ورزشی با رعایت پروتکل‌های لازم در دستور کار بوده است، این کانون در ابتدا با حضور ۱۰ نفر عضو شروع به‌کار کرده و در حال حاضر به حدود ۱۰۰ نفر افزایش داشته است و مهمترین برنامه‌ها به صورت هفتگی هم در فضای مجازی و هم حضوری با رعایت اصول در حال پیگیری است.

کد خبر 1097722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha