بیش از ۲۴ هزار غنچه و شکوفه خراسان شمالی سال تحصلی خود را آغاز کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر از پیش دبستانی ها و کلاس اولی های استان در مدارس مختلف ۹ منطقه آموزشی استان سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

"عصمت بدخشان" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارداشت: امسال شمار کلاس اولی های استان بیش از 20 هزار نفر است.
 

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سامانه برای ثبت نام پیش دبستان ها اخیرا باز شده و تاکنون چهارهزار نفر از غنچه ها موفق به ثبت نام شده اند و این روند ادامه دارد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: بر اساس اعلام ثبت احوال استان، سال تحصیلی جدید 19 هزار و 586 نفر واجد شرایط  حضور در کلاس اول هستند اما اکنون 20 هزار و  433 نفر کلاس اولی در مدارس استان ثبت نام کردند.

 

 

"مهدی مودی" با بیان اینکه سال گذشته 240 نفر کلاس اولی از حضور در کلاس درس بازماندند، اظهار داشت: ترس از کرونا سبب شد تا خانواده ها مانع حضور فرزند کلاس اولی خود در مدارس شوند که این دانش آموزان امسال در مدارس جذب شده اند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کلاس اولی ها برای ثبت نام در مدرسه باید در طرح سنجش شرکت کرده باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 14 هزار 540 نفر واجد شرایط  برای ثبت نام در پایه هفتم هستند که 100 درصد این دانش آموزان ثبت نام کردند، شمار دانش آموزان استان در پایه دهم هم بیش از هشت هزار و 300 نفر است که همه آنان ثبت نام کرده اند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه به صورت رسمی آغاز می شود، گفت: در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد.

 

 

مودی درباره واکسیناسیون معلمان گفت: تا کنون 85 درصد از فرهنگیان استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده و 42 درصد نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: رانندگان سرویس‌های مدارس هم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

 

 

کد خبر 1097761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha