پروژه آبرسانی به روستای آلبوصیاد دشت آزادگان افتتاح شد

در ادامه پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مقابله با تنش آبی همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، پروژه آبرسانی به روستای «آلبوصیاد» به نمایندگی از ۱۲ پروژه عظیم آبرسانی به ۲۵ روستا در خوزستان به طول ۹۴ کیلومتر توسط مسئول بسیج سازندگی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار محمد زهرایی» امروز (پنجشنبه ۱ مهر) در آئین افتتاحیه پروژه آبرسانی روستاهای دشت آزادگان اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در کمک به دولت در رفع محرومیت به ویژه پروژه های محرومیت زدایی، طرحی را تحت عنوان طرح کلان محرومیت زدایی مردم پایه تعریف کرده که این طرح در روستاها و محلات حاشیه شهر در حال انجام است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در روستاها اولویت اول تامین آب شرب و کشاورزی است اضافه کرد: برخی استان ها به ویژه خوزستان درگیری بیشتری در موضوع تنش آبی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه دلاورمردان خوزستانی که هشت سال دفاع مقدس پای انقلاب و نظام ایستاده اند دچار تنش آبی شدند و وظیفه تک تک مسئولان است که به این موضوع رسیدگی کنند افزود: بسیج سازندگی هم با کمک شرکت ها، نهادها و دستگاه های اجرایی متولی این کار به صورت امتداد مردمی دستگاه های اجرایی و نه موازی دستگاه ها و نه رقیب آنها، بلکه کمک کننده برای سرعت بخشی به محرومیت زدایی حضور دارند.

 

سردار زهرایی با تاکید بر اینکه اساس توافقات انجام شده در استان خوزستان بسیج سازندگی بوده و بخشی از پروژه آبرسانی به روستاها را تحویل گرفته و انجام می دهد ابراز کرد: چند وقت گذشته با حضور رئیس جمهوری پروژه جفیر افتتاح شد و امروز هم در افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستای «آلبوصیاد» هستیم؛ هرچند این پروژه بخش کوچکی از نیاز مردم را مرتفع می کند ولی وظیفه ما این است که برای رسیدن آب شرب و سالم به مردم خوزستان تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم بسیار خونگرم و انقلابی خوزستان با وجود همه مشکلات همیشه پای نظام و انقلاب خود هستند و به این نظام اعتماد دارند لذا ما هم باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم ادامه داد: باید با  دو نگاه کنار هم قرار بگیریم یکی همگرایی و هم افزایی بین بسیج سازندگی و دستگاه های اجرایی و دوم حضور موثر مردم، مشارکت آن ها و گروه های جهادی در رفع این مشکلات.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: این دو مورد باید در کنار هم قرار بگیرند تا شاهد یک کار جهشی برای رسیدن آب شرب به دست مردم خوزستان باشیم و بتوانیم به حداقل رسیدن تنش آبی نائل آئیم و امید و نشاط به مردم برمی گردد.

 

«مهدی طرفی» نیز بیان کرد:  در روزهایی که مردم ما دچار تنش آبی شده بودند و شاید با تانکر و ... آب تامین می شد پروژه ای برای آبرسانی به روستای آلبوصیاد کلید خورد و در خصوص مبلغ، اعتبار و تجهیز کارگاه به صورت جهادی با توان و اراده در سطح شهرستان انجام شد تا پروژه به اتمام برسد.

 

فرمانده سپاه دشت آزادگان تصریح کرد: ۲ کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی از ورودی شریعتی روستای آلبوصیاد مسیر الله اکبر شهرستان دشت آزادگان توسط  گروه جهادی مسیر الله اکبر انجام شد و هزینه انجام شده برای لوله گذاری و آبرسانی ۲ میلیارد ریال با همکاری قرارگاه حضرت عباس، بسیج سازندگی سپاه دشت آزادگان و آبفا شهرستان صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه بحث خط اصلی آبرسانی و تنش آبی برطرف شده و با  آوردن پمپ فشار قوی و اورهال کردن تاسیسات باعث کاهش تنش آبی شدیم یاد آور شد: در بحث خطوط لوله گذاری برای آبرسانی به سه روستا با بسیج سازندگی قرارداد همکاری دو طرفه منعقد و کارهای مقدماتی و اولیه آن انجام شده، همچنین با تکمیل و تجهیز تاسیسات آبرسانی در محل تاسیسات شهدای جهاد واقع در روستای صگور فریح محمد در چهار روستای آلبوصیاد، شریعتی، خلف حسن و صگور فریح محمد، آبرسانی انجام شد.

 

این پروژه به نمایندگی از ۱۲ پروژه محرومیت زدایی و آبرسانی در خوزستان افتتاح شد و تاکنون ۹۴ کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی به ۲۵ روستای خوزستان انجام گرفته است.

 

کد خبر 1097805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha