غبارروبی کتابخانه مسجد جامع روستای شوراب کبیر توسط اعضای کانون «وفا»

يزدانی چم حيدری گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری «وفا» در دومین روز از هفته دفاع مقدس کتابخانه مسجد جامع روستای شوراب کبیر را غبارروبی کردند.

«شهربانو يزدانی چم حيدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: اعضای کانون فرهنگی هنری «وفا» در دومین روز از هفته دفاع مقدس کتابخانه مسجد جامع روستای شوراب کبیر را غبارروبی کردند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان با بيان اينکه اسلام کامل ترين دين الهی است و در عصری که فقر بهداشت بوده حفظ نظافت و بهداشت را به بندگان خود آموزش داد، افزود: پاکيزگی مساجد مورد سفارش قرآن و دين مبين اسلام است.

 

وی به تاکيد اسلام برای آراستگی و زينت داشتن هنگام رفتن به مساجد اشاره کرد و افزود: زينت مساجد صرفا زينت ظاهری و آراسته بودن لباس خوب ظاهری نيست بلكه زينت باطنی، اخلاقی و رفتار دينی در محيط مسجد و حسن خلق مورد تاكيد است.

 

يزدانی چم حيدری با بيان اينكه تكريم و غبارروبی مساجد هم در حوزه نرم افزاری و هم در حوزه سخت افزاری از اهميت ويژه برخوردار است، تصريح كرد: غبارروبی ظاهری مساجد خوب است اما غبارروبی باطنی از عوامل و هيئت امنا مساجد در برخورد با جوانان و نوجوانان نيز مورد تاكيد است كه با روی خوش و چهره گشاده با آنان برخورد نمايند و زمينه ساز حضور حداكثری مردم و جوانان در مساجد باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان با اشاره به اينكه محيط مسجد نيازمند به پاكيزگی ظاهری و بهداشت روحی و روانی است، خاطرنشان كرد: مطابق آموزه های دينی افرادی كه به تطهير فضای فيزيكی، فرهنگی و معنوی مساجد مي پردازند مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار می گيرند.

 

وی با بيان اينكه آراستگی، غبارروبی و معطر ساختن فضای ظاهری مساجد بايستی در كنار آراستگی اخلاقی و رفتاری دست اندركاران مساجد باشد، گفت: همچنين ائمه جماعات، هيئت امنا و مسئولين فرهنگی مساجد بايد فضای اين پايگاه های دينی را مناسب با همه ذائقه ها و سليقه ها به همراه اجرای برنامه های متنوع، جذاب، شاد و بانشاط نمايند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «وفا» مسجد جامع روستای شوراب کبیر از شهرستان سامان در خصوص پاداش معنوی و اخروی پاكيزه نگه داشتن مساجد، اظهار داشت: به فرموده رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بهشت مشتاق حضور پاكيزه كنندگان مساجد است.

 

يزدانی چم حيدری بيان داشت: حرمت و قداست مسجد در اين است كه مردم را با معارف اسلامی آشنا و زمينه تقويت اعتقادات و باورهای دينی را فراهم نمايد؛ از افكار و انديشه های مردم غبارروبی و از خرافات و موهومات غبارزدايی به عمل آيد.

 

وی با تاكيد اينكه بهداشت ظاهری مساجد بايد با بهداشت باطنی، معنوی و فرهنگی نمازگزاران همراه شود، گفت: رعايت آسايش و رفاه روحی و معنوی نمازگزاران در مساجد و عطرآگین نمودن نمازگزاران در فضای مسجد كه باعث شادی روح و طراوت جان نمازگزاران می شود از آموزه های دينی است، خواستار ترويج و نهادينه سازی اين فرهنگ در بين كودكان و نوجوانان شد.

 

کد خبر 1097821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha