ضعف مفرط مدیریتی گیلان را به عقب راند/ اجازه تکرار بی‌تدبیری‌ها را نمی‌دهیم

آقازاده با بیان اینکه ضعف مفرط مدیریتی گیلان را به عقب رانده است گفت: اجازه نمی‌دهیم در این دوره بی‌تدبیری‌ها تکرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» شامگاه (پنج شنبه،۱ مهر) در برنامه گفت‌وگوی خبری عضویت ایران در سازمان شانگهای را فرصت خوبی برای کشورمان در حوزه‌های اقتصادی خواند و اظهار داشت: مجلس به عنوان تقویت کننده حوزه‌های مختلف به دولت در بخش دیپلماسی اقتصاد کمک می‌کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس حوزه دیپلماسی اقتصادی را اولویت کار مجلس و همچنین دولت دانست و عنوان کرد:  تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان به ویژه با کشورهای منطقه و حوزه سیاسی اقتصادی شانگهای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

آقازاده موافقت اخیر نمایندگان با طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار را هم مورد اشاره قرار داد و در بحث اثرات آن برای رفع موانع تولید تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مجلس و دولت بحث اشتغال است زیرا این ساختار بروکراسی فرسایشی و غیرمنطقی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دائما مشکل و مانع ایجاد می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در بخشی از فعالیت‌های اقتصادی کشور رانت وجود دارد اضافه کرد: موافقت نمایندگان با طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار یک اقدام خوب و انقلابی بود و امیدواریم این طرح بتواند به ما در ایجاد کسب و کار و رفع انحصار کمک کند.

 

وی واردات برنج و لزوم تعادل بخشی به این بازار در سالی که کشاورزان گیلانی با رنج زیادی محصول خود را برداشت کردند را هم متذکر شد و اضافه کرد: دولت باید نظارت، حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهد و از اقداماتی که موجب ضربه به کشاورزان می‌شود مانند واردات بدون ضابطه برنج جلوگیری به عمل آورد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در پاسخ به این پرسش که در سال 1400 چند گام به ساماندهی پسماند استان نزدیک شده‌ایم ابراز داشت: متاسفانه یک ضعف مفرط مدیریتی در استان گیلان باعث شد که ما در خیلی از حوزه‌ها دچار عقب ماندگی شویم به طوری‌که در حوزه پسماند و فاضلاب به نوعی با یک فاجعه مواجه هستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس مجاب کردن مسئولان و دولت به تعهدات خود و جلوگیری از تخریب بیشتر محیط‌زیست را از جمله اقداماتی که مجلس در یکسال اخیر انجام داده است اعلام کرد و گفت: اگر مدیریت مناسب و معقولی در سطح گیلان مستقر شود با اعتباراتی که الان اخذ شده می‌توان کارهای مطلوبی در بخش پسماند و فاضلاب انجام داد.

 

آقازاده از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد پروژه‌های کارخانه کود آلی رشت، راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز و نظایر آن سخن گفت و اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم در این دوره بی‌تدبیری‌ها تکرار شود و کسانی که در حوزه محیط‌زیست و پسماند مسئولیت دارند از این وظیفه خود و معضل بزرگ گیلان شانه خالی کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه شهرستان خمام چند ماهی است که شکل گرفته و برخی از ادارات در آن مستقر شده‌اند اضافه کرد:‌ تاکید ما بر این است که ادارات و سازمان‌های مادر باید ساختار شعبات خود در شهرستان خمام و تامین نیروی انسانی و امکانات آن را هر چه زودتر انجام دهند.

 

وی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و آلودگی شدید آن‌ها را مشکل اصلی شهر رشت خواند و یادآور شد: در بحث مدیریت شهری شهرستان رشت باید بگوییم اگر این نوع مدیریت نبود ما و مردم راحت‌تر بودند، متاسفانه سوء مدیریت شهری و عدم نظارت لازم بر آن باعث شده که مشکلات ما افزایش پیدا کند البته این فقط به شورا و شهردار بر نمی‌گردد و همه مقصرند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه شاهد یک نادانی در تخصص و عدم حساسیت به محیط زیست، نبود برنامه‌ریزی، عزم و تعصب در لایه‌های مدیریتی شهرستان رشت بودیم اذعان کرد: مدیران و مسئولان شهری ما در شرایطی که همه حساسیت‌ها وجود دارد آمدند در حریم رودخانه ساخت و ساز کرده و مجوز برای آن صادر می‌کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه با هیچ مدیریت و عقل بشری سازگار نیست اما در سال‌های اخیر در شهرستان رشت انجام شده است خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما احساس مسئولیت نکنیم و مدیریت‌ها همین طور باشد مشکلات شهر افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 1097894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha