پیوستن رسمی ایران به شانگهای یکی از بهترین راه های مقابله با تحریم ها است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه تلاش جدی دولت انقلابی در عرصه عمل و تدبیر و فکر و اندیشه و برنامه ریزی منجر به دو دستاورد بزرگ در روزهای اخیر شد؛ واکسیناسیون عمومی و پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را موفقیت آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(2 مهر) در خطبه های نمازجمعه مرکز استان با استفاده از فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام؛ تقوا را قطع کننده و سوزاننده ریشه گناه دانست و افزود: سوزاندن رشیه گناه به مراقبت و مواظبت و انگیزه بالایی است که در سایه تقوای الهی اتفاق می افتد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث خطبه های هفته گذشته راجع به «شخصیت و واقعیت انسان در نگاه دینی» ضمن مرور اجمالی بحث مطرح شده در خطبه گذشته مبنی بر اینکه خداوند همه موجودات عالم را در تسخیر انسان قرار داد؛ افزود: یا زمام آن را مستقیم به انسان سپرد و یا موجوداتی که در عالم هستند را در جهت مصالح و منافع انسان قرار داد.

 

 

وی با استناد به آیه 12 سوره مبارکه لیل که بر خداست راه صحیح را به انسان نشان دهد و او را هدایت کند تا مسیر تکاملی خود را به بهترین وجه طی کند؛ تصریح کرد: خداوند در عالم تکوین هم با استعدادهای فراوان و تجهیزاتی که در اختیار انسان قرار داد، نعمت را بر او تمام کرد و در بعد تشریع ما را مختار خلق کرد زیرا در هدایت اجباری افتخار و تکامل معنا پیدا نمی کرد.

 

 

امام جمعه کرمان با متذکر شدن این مهم که گستره نعمت های خداوند در ظاهر و باطن، وجود آدمی را فراگرفته؛ اظهار کرد: به فرموده امام علی علیه السلام اگر مردم در این فکر می کردند که چه نعمت های بزرگی در اختیار آنان قرار گرفته همه به راه راست برمی گشتند.

 

 

وی علت بیراهه رفتن و خارج شدن از مسیر تقوا را این دانست که بعضی از افراد اهل فکر در نعمت و قدرت خدا نیستند زیرا قلب های آنها بیمار و چشم های آنان معیوب است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی که در سال های اخیر تبدیل به پدیده ای ارزشی و بزرگ و دارای پیام های فراوان شده؛ گفت: یکی از بزرگترین پیام های اربعین مهیا شدن امت اسلامی برای استقبال جانانه از ولی عصر است.

 

 

وی تجلیل از خط سرخ شهادتی که امام حسین علیه السلام در کربلا ترسیم فرمود و همه هستی خود را برای خدا فدا کرد و نیز فرهنگ سازی بزرگ وحدت اسلامی بر محور فرزند نبی مکرم اسلام و امامت جامعه یعنی سیدالشهداء علیه السلام را از دیگر پیام هیا اربعین حسینی عنوان و تأکید کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای امت اسلامی افتخار بزرگی است و در دنیا بی نظیر است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تلاش جدی دولت انقلابی در عرصه عمل و تدبیر و فکر و اندیشه و برنامه ریزی را منجر به دو دستاورد بزرگ در روزهای اخیر دانست و افزود: حرکت انقلابی دولت در واکسینه شدن مردم در سنین مختلف برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا را باید به رییس جمهوری و  دولت تبریک گفت.

 

 

وی پیوستن رسمی جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای و ائتلاف راهبردی در برابر تحریم های ظالمانه را دستاورد دیگر دولت سیزدهم عنوان و بیان کرد: کشورهای عضو این سازمان یک چهارم کره خشکی زمین را تشکیل می دهند و متجاوز از 40 درصد جمعیت جهان در این پیمان  هستند و بخش قابل توجهی از ذخایر مورد نیاز مردم امروز در این پیمان وجود دارد لذا یکی از بهترین راه های مقابله با تحریم ها است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی برای نظام اسلامی داشت که یکی از آنها بیمه شدن انقلاب نوپا و تازه به پیروزی رسیده برای همیشه بود؛ گفت: دوم اینکه هنر امام و اسلام این بود در جنگ که معمولاً خشونت در ذات آن است اما ملت رشید و رزمندگان عزیز و شهدا و آزادگان همه موفق شدند اخلاق نظری را به عملی تبدیل کنند.

 

 

وی ادامه داد: جنگ و جبهه برای ملت ما و همه ملت هایی که در آینده می خوانند و مطالعه می کنند؛ بزرگترین کلاس درس است و کتاب های اخلاق در جنگ و جبهه را اگر جمع آوری کنیم توان و ظرفیت اینکه نسل امروز و آینده را از اخلاق دینی و اسلامی سیراب کند وجود دارد.

 

 

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اعتماد به نفس بالا در دفاع از کشور و از بین بردن نگاه طمع کارانه به کشور و امنیت و آسایش امروز و آینده از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است تا امروز هیچ کدام از قدرت های استکباری به خود اجازه ندهند نگاه چپ به کشور ما بکنند.

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه این دفاع در حالی در تاریخ ما رقم خورد که مقدس ترین دفاع تاریخ این کشور هم هست؛ افزود: میادین دفاع در این کشور در مرزهای پهناور آن در برابر دشمن تبدیل به راز و نیاز و تهجد و نماز شب شد لذا این جنگ، جنگی با معنویت و دفاعی مقدس برای کشور و انسان ساز است.

 

 

 

کد خبر 1097946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha