عضویت در سازمان همکاری شانگهای فرصت خوبی برای اقتصاد ایران است

حجت الاسلام فلاحتی درخطبه های نماز جمعه رشت اعلام کرد: عضویت در سازمان همکاری شانگهای یک موفقیت بزرگ و فرصت خوبی برای اقتصاد ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های امروز( جمعه، 2 مهر) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله) این شهر به حضور رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در این سازمان یک برد و موفقیت بزرگ برای ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: آمریکا همواره به دنبال اجماع از کشورهای مرتجع منطقه علیه ایران و منزوی شدن ایران در منطقه است که با عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای دوباره دچار شکست شده است.

 

امام جمعه رشت افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم به خاطر چشم دوختن به غرب همواره به این ظرفیت منطقه ای بی توجه بود.

 

فلاحتی درباره اهمیت عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد: تاثیرگذاری بیش از پیش ایران در معادلات منطقه ای، افزایش قدرت مانور سیاسی و کاهش نفوذ تحریم و فشارهای آمریکا از برکات این موفقیت است.

 

 وی یادآور شد: ایران با عضویت در سازمان همکاری شانگهای می تواند برای عرضه محصولات خود به سه میلیارد نفر برنامه ریزی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: 45درصد جمعیت جهان، 25 درصد نفت و 35 درصد گاز جهان در اختیار کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بوده و این فرصت خوبی برای اقتصاد ایران است.

 

وی در ادامه به حرکت های ضد فساد اخیر در سه قوه اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار را تصویب کرد و این اقدام باعث کاهش بروکراسی اداری و مانع از فرار سرمایه گذاران می شود.

 

امام جمعه رشت افزود: تدوین طرح شفاف سازی مالی شرکت های وابسته به دولت از سوی وزارت اقتصاد هم در مبارزه با فساد موثر است.

 

وی با بیان اینکه به اذعان رهبر معظم انقلاب در توسعه عدالت در کشور نمره خوبی نگرفته ایم، اظهار داشت: امیدواریم به اقدامات صورت گرفته فاصله طبقاتی بین توده ها کاهش پیدا کند.

 

فلاحتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع قهرمانان المپیک و پارا المپیک اشاره کرد و گفت: ظرفیت و منابع انسانی فراوان در حوزه ورزش کشور داریم و باید نگاه به به بیرون از کشور برای جذب مربی خارجی دوخته نشود.

 

وی تاکید کرد: وزارت ورزش توصیه های رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش را مد نظر قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از حضور همراه با حجاب زنان ورزشکار ایرانی در رقابت های ورزشی گفت: نامگذاری کاروان ورزشی ایران به نام سردار سلیمانی، استفاده از چفیه به عنوان نماد مقاومت، اقامه نماز در کنار رقابت های ورزشی، توجه به نمادهای پهلوانی و احترام به پرچم کشور از دیگر مواردی بود که مورد خرسندی رهبر انقلاب قرار گرفت.

 

وی با گرامیداشت اربعین حسینی، گفت: از نشانه های مومن زیارت اربعین است.

 

امام جمعه رشت افزود: امسال هم کرونا مانع از تشرف عاشقان حسینی به کربلا شد اما در سال های بعد با ریشه کن شدن این بیماری، شاهد حضور دلدادگان امام حسین(علیه السلام) در راهپیمایی اربعین حسینی باشیم.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود روز جهانی دریانوردی را به نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و خاطرنشان کرد: دریانوردی بیش از 45 هزار کیلومتری در آبراه های جهانی در مقابل چشمان قدرت های جهانی یک قدرت نمایی از سوی دریادلان نیروی دریایی بود که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

فلاحتی در ادامه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: مربیان و معلمان با رعایت شیوه های نامه های بهداشتی مانع از آسیب دانش آموزان شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست با بیان اینکه یکی از حقوق ولی برجامعه تبعیت است، گفت: بر مسلمانان واجب است در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی از ولی تبیعت کنند.

 

وی تاکید کرد: این تبعیت، یک نوع اطاعت پذیری خشک و بی منطق نیست.

 

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: در جاهایی که مسلمانان باید از ولی و امام تبعیت کنند این تابعیت تضمین کننده سعادت زندگی انسان در دنیا و آخرت است.

 

 

کد خبر 1097967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha