مراسم یادواره ۱۴ شهید روستای بیداخوید برگزار شد

مراسم یادواره ۱۴ شهید روستای بیداخوید با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی در حسینیه بیداخوید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم یادواره 14 شهید روستای بیداخوید با حضور مسئولان استانی و مردم این منطقه در حسینیه شهدای روستای بیداخوید برگزار شد.

 حجت الاسلام سید حسن میررحیمی مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی در استان یزد و امام جمعه موقت منطقه پشتکوه یزد در این مراسم گفت: روستای بیداخویدی یکی از روستای فعال منطقه بوده است که این روستا 14 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و با جمعیتی حدود 750 نفر ثابت و 2 هزار نفر شناور توانسته در دوره های مختلف به انقلاب خدمت کنند.

 

وی افزود: در این روستا شاهد برگزاری جلسه قرآنی داریم که بیش از 80 سال قدمت دارد و در طول هفته نیز برگزار می شود که این نشان از همدلی و یگانگی در روستا است.

 

امام جمعه موقت منطقه پشتکوه یزد با اشاره به مشکلات روستای بیداخوید بیان کرد: الان به واسطه این که مرتفع ترین نقطه استان است و نمی توانیم آب از چاه استحصال کرد شاهد مشکلاتی در زمینه آب هستیم که امیدواریم مسئولان تدابیری بیاندیشند.

 

مسئول سابق بعثه حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: ما اگر امروز مراسم هایی با عنوان یادواره شهدا برگزار می کنیم به مناسبت پاسداشت راه این شهدا است و امیدواریم بتوانیم نسل جوان امروز را در این مسیر تربیت کنیم.

 

اجرای گروه سرود، مداحی و همچنین رزمایش مومنانه و اهدای کمک های مردمی از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

کد خبر 1097971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha