​عضویت ایران در شانگهای مشت محکمی بر دهان آمریکا بود

آیت الله نورمفیدی گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای مشت محکمی بر دهان آمریکایی ها بود و سیاست راهبردی آنها در دنیا را با شکست مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز(جمعه دوم مهر) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس در صفحات تاریخ این کشور امری بی سابقه است که در تاریخ کشورمان چنین صحنه هایی مشاهده نشده است.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس در دفاع از حیثیت، استقلال، دین اسلام و ارزش ها کوتاهی نکرد و خوش درخشید طوری که همه مردم اعم از زن، مرد و پیر و جوان برای نبرد با دشمن دست به دست یکدیگر دادند و اجازه تصرف وجبی از خاک وطن را به دشمن ندادند.

 

وی به حضور رئیس جمهور در سازمان همکاری های شانگهای اشاره کرد و افزود: تاکنون ایران به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری های شانگهای بود اما در حال حاضر به عنوان عضو رسمی این سازمان پذیرفته شد، گرچه برخی از کشورها برای عضویت ایران مخالف بودند اما با میانجی گری چین و روسیه ایران وارد این مجموعه شد.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: سازمان همکاری های شانگهای مزیت هایی دارد و 43 درصد از جمعیت بشر در دنیا در این مجموعه هستند، همچنین 25 درصد منابع نفتی دنیا، 30 درصد منابع گازی و 50 درصد منابع اورانیوم در این منطقه قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای را اتفاق مبارکی دانست و خاطرنشان کرد: در ارتباط با کشورها نباید تنها نگاه به غرب داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در تعاملات نگاه به شرق نیز وجود داشته باشد.

 

وی افزود: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال انزوای ایران اسلامی در دنیا است و سیاست کلی آنها این است که مردم جهان را از ما جدا کنند لذا برای کشورمان ائتلاف سوزی و برای خود ائتلاف سازی می کردند و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای موجب شد تا این حربه از دست آمریکایی ها خارج شود.

 

امام جمعه گرگان تأکید کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای مشت محکمی بر دهان آمریکایی ها بود و سیاست راهبردی آنها در دنیا را با شکست مواجه کرد، از طرفی عضویت ایران در این سازمان، اقتصاد کشورمان را تقویت می کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مشکلات حوزه اقتصاد با حرف درست نمی شود، گفت: با ظرفیتی که از طریق عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای به وجود آمده مسئولان کشورمان باید برای تقویت و رشد حوزه اقتصاد و افزایش تعاملات اقتصادی با این کشورها برنامه ریزی کرده و دیپلماسی اقتصادی را فعال کنند.

 

وی یادآور شد: مدتی بود که برخی از گروه های تروریستی در اقلیم کردستان عراق توطئه هایی را علیه ما انجام می دادند و این اقلیم را مأمن امنی برای عملیاتی کردن توطئه های خود و شهادت مرزبانان ما قرار داده بودند تا اینکه در 15 شهریور ماه نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه پاسداران رسماً به اقلیم کردستان و مردم آن نقطه هشدار دادند که از حوالی اردوگاه های تروریست ها خارج شوید و سپس به این گروه های تروریستی حمله کردند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تأکید کرد: در این مسئله ایران به حریم کشور عراق و اقلیم کردستان تجاوز نکرد بلکه این حقی است که قوانین بین المللی به کشورمان داده و در این اتفاق دفاع مشروع پیش دستانه اتفاق افتاده لذا لازم نبود از کسی اجازه بگیرد.

 

کد خبر 1097991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha