جنگ تحمیلی نقاب را از چهره دروغین مدعیان دفاع از مردم کنار زد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه جنگ تحمیلی نقاب از چهره بسیاری از مدعیان خلق و دفاع از مردم را کنار زد، گفت: گروهک‌های فدایی خلق و منافقین در دفاع مقدس نقاب هایشان کنار رفت، به دشمن تبدیل شدند و مردم آنها را شناختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ( جمعه، 2 مهر ) در مصلی این شهر ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره همه شهداء گرانقدر، جانبازان، آزادگان سرافراز، رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم و سلامت، گفت: از ملت ایران که در دفاع مقدس در صحنه بودند و در بخش‌های مختلف هر کس به هر نحوی که می‌توانست در این مسیر خدمت کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

 

امام جمعه انزلی اظهار داشت: در این راستا باید تعظیم خاضعانه‌ای در پیشگاه مقام معظم رهبری داشته باشیم که در طول دفاع مقدس علاوه بر همه مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها، حضوری چشمگیر و مجاهدانه علیرغم همه سختی‌ها و شدائد و موانع، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعا جنگ فی‌نفسه خصوصا در معارف دینی هیچگاه پسندیده و ممدوح نیست، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام، لشکر اسلام هیچگاه آغازگر جنگی نبوده است، در واقعه کربلا نیز سیدالشهداء(ع) آغازگر جنگ نبود.

 

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به تعابیری که امام(ره) از جنگ بیان کرده اند گفت؛ امام (ره) در جایی جنگ را به عنوان نعمت یاد کرده و در وصیت نامه به عنوان جنگ لعنتی تعبیر می‌کنند که این خود جای بررسی دارد. جنگ بد است به تعبیر امام(ره) لعنتی است چون تهدیدی بزرگ برای کشور و انقلاب است و باید تامل کنیم که اگر ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم امروز انقلابی وجود داشت؟ ایرانی وجود داشت؟ بنابراین جنگ تهدید خیلی بزرگی برای کشور و انقلاب بود و خسارت‌های قابل توجه مادی و معنوی و ویرانی و بی‌خانمانی از خود برجا گذاشت.

 

امام جمعه بندرانزلی افزود: به تعبیر امام(ره) جنگ برای ما نعمت بود چون امام(ره) توانست با کمک مردم از تهدید جنگ فرصتی ایجاد کند؛ دشمنان هزینه های بسیاری  کردند تا با این جنگ انقلاب را از بین ببرند و موجبات ساقط شدن جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند که این اتفاق با مدیریت امام(ره) هرگز رخ نداد.

 

وی ادامه داد: در زمانی که کشور در شرایط بسیار نامطلوبی از حیث دفاعی و نظامی و سایر مسائل قرار داشت، امام(ره) با دو عامل توانست در اوج تحریم‌ها، محدودیت‌ها، دشمنی‌ها و ویرانی‌های جنگ تحمیلی از حیث نظامی با قوت و ورزیدگی مجموعه نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام در مقابل دشمن ایستاد و توانست این جنگ را در مسیر کسب دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری هدایت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در برخی از برهه‌ها خصوصا در سال‌های گذشته با تاسی از بیانات امام(ره) این برجام سراسر خسارت محض را امضاء نمی‌کردند کشور گرفتار لوایح چهارگانه‌ای که غیرقانونی و بدون مجوز امضا کردند نمی شد و نظام تحت فشار قرار نمی گرفت که اگر FATF را نپذیرید واکسن در اختیار ما قرار نمی گیرد درصورتی که بدون پذیرش آن واکسن وارد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: اگر این دو بیان امام(ره) را مسئولین در هر دوره نصب العین قرار دهند قطعا هیچ تهدیدی نمی تواند نظام اسلامی را از پای در آورد.

کد خبر 1098002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha