دشمن جرأت عرض اندام مقابل ملت ایران اسلامی را ندارد

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تقدیر از سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دشمنان جرأت عرض اندام مقابل ملت ایران اسلامی را ندارد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۲مهر) در خطبه‌های نماز جمعه رودسر اظهار داشت: از رئیس جمهور حزب‌اللهی و انقلابی که در سخنرانی مراسم هفته دفاع مقدس با صدای بلند اعلام کرد که من سرباز ولایتم تشکر و قدردانی می‌کنیم چون ما این حرف‌ها را از رئیس‌جمهور قبلی نمی‌شنیدیم و دلمان برای این حرف‌ها تنگ شده بود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر سخنرانی کوبنده رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را هم مورد تقدیر قرار داد و افزود: آمریکا این شیطان بزرگ در شهر و کشور خودش از زبان رئیس‌جمهور انقلابی ما مواضع ملت ایران را شنید و فهمید که نباید با این ملت با زور سخن بگوید و پاسخ هر تهدید و زوری را متقابلا خواهند شنید.

 

روحانی واکسینه شدن 60 میلیون نفر ایرانی آن هم در مدت کوتاهی را یکی دیگر از اقدامات اثربخش دولت خواند عنوان کرد: از دولت و تمام دست اندر کاران این کار، وزارت بهداشت، سپاه و بسیج و دولت تشکر ویژه داریم زیرا قبلا اینگونه کارها انجام نمی‌شد و حتی رئیس جمهور سابق گفته بود مگر واکسن سوهان قم است که دایم به ما بدهند بخوریم.

 

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تقدیم هشت هزار شهید از استان گیلان در هشت سال جنگ تحمیلی را نشان ارادت مردم استان به اسلام و انقلاب دانست و افزود: یاد تمام شهدا، رزمندگان و ایثارگران که در این هشت سال و با مظلومیت با دشمن و چهل کشور دنیا شجاعانه نبرد کردند را گرامی می‌داریم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزایش قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر و تبدیل تهدیدها به فرصت را بعد از نبرد هشت ساله مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: نیروهای مسلح ما در ادوات و ابزارهای نظامی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند و این مسائل باید دائم گفته شود تا جوانان بدانند انقلاب از چه گردنه‌های سختی عبور کرد.

 

روحانی با بیان اینکه صنایع دفاعی و موشکی کشورمان تمام جهان سلطه را به چالش کشیده است و دشمنان جرأت عرض اندام مقابل ملت ایران اسلامی را ندارد یادآور شد: امروز این جمهوری اسلامی است که در منطقه تعیین کننده است و امروز این ایران اسلامی است که رهبرش می‌فرماید اسرائیل غاصب 25 سال آینده را نمی‌بیند.

 

وی اوج اقتدار نیروهای مسلح را هم متذکر شد و با اشاره به ایستادگی ملت در مشکلات اقتصادی افزود: دشمنان ایران اسلامی باید از هشت سال دفاع مقدس ما عبرت گرفته و چشمان خود را باز کنند زیرا قطعا نگاه چپ به این ملت و آب و خاک پاسخ محکم‌تر از هشت سال دفاع مقدس را علیه آنان در پی خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان رودسر رسیدن کشتی‌های حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به لبنان در حالی‌که رژیم صهیونیستی جرأت عکس‌العمل را ندارد را هم نشان دهنده اقتدار ایران دانست و اضافه کرد: ما جنگ افروز نیستیم و اسلام و قرآن هم این اجازه را نمی‌دهد اما اسلام می‌گوید اگر به یک ملتی حمله‌ شد باید تا جان دارد دفاع کند.

 

روحانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه زیر بیرق اباعبدالله الحسین(ع) کسب تقوا را به همراه دارد یادآور شد: نمی‌شود که ما زیر این بیرق‌ها قرار بگیریم اما حسینی نباشیم و باطن و قلبمان حسینی نشود و اگر چنین اتفاقی برای کسی افتاد باید برود و قلب و درون خود را معالجه کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه تمام هدف اسرای کربلا را روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه آن روز ذکر کرد و ابراز داشت: اسرای کربلا باید حقایق را به همه می‌گفتند تا مسیر ناب اسلام محمدی(ص) فراموش و تحریف نشود و تمام تلاش حضرت سجاد(ع) و زینب کبری(س) بیدار کردن مردم از خواب غفلت بود.

 

روحانی جامعه فاقد بصیرت را جامعه‌ای که سر پسر پیغمبر اسلام(ع) در آن بریده می‌شود و مردم جشن می‌گیرند خواند و اضافه کرد: اسرای کربلا در آن شرایط سخت موفق شدند و با روشنگری بصیرت را در جامعه اشاعه دادند و حقیقتا این مصداق بارز همان سخنان اباعبدالله الحسین(ع) است که فرمود نمی‌توانید ما را بکشید و مردن در مکتب ما جای ندارد.

 

وی پیوند دادن گریه و اشک بر امام حسین(ع) با مسائل سیاسی آن زمان را توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امام سجاد(ع) با سخنرانی‌های خود پرده از جنایت بزرگ یزید ملعون برداشت که با نام اسلام و پیغمبر اسلام سر پسرش را برید و خانواده‌اش را به اسارت برد. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر روز اربعین را روزی بزرگ که با نام اباعبدالله(ع) جهان منور می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: روز اربعین روز همبستگی و بیعت مجدد عمومی مردم با امام حسین(ع) است و خواندن زیارت اربعین می‌تواند تمام شیعیان عالم را از اقصی نقاط جهان در یک محور و مکتب مشخص که آن مکتب حسین(ع) است جمع کند.

 

کد خبر 1098016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha