فرهنگ دفاع مقدس  کشور را بیمه کرد

سردار ملکی با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت فرهنگ دفاع مقدس به اقتداری رسیده که هیچ تصمیمی بدون در نظر گرفتن جایگاه ایران اسلامی در سطح جهان گرفته نمی‌شود، گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخودار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲مهر) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران ضمن گرامیداشت ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس بیان کرد: همزمان با چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت و در سومین روز از هفته دفاع مقدس قرار دادیم این روز با عنوان  "معنویت، زنان و خانواده" نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود:  جنگ تحمیلی ایران و عراق  منحصر به‌فرد بود، بهتر است بگوییم جنگ ما با جهان استکبار! این جنگ تحمیلی از طولانی‌ترین جنگ‌ها بود، به این صورت که بیشتر کشورهای دنیا به‌خصوص دو ابر قدرت شوروی و آمریکا پشت صدام ایستادند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از روی زمین بردارند.

 

سردار ملکی یادآور شد: در اوایل جنگ ساختار داخلی کشور هنوز به‌خوبی شکل نگرفته و وضعیت ناپایداری داشت، کشور در مقابل تحریم اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی و  پراکندگی نیروهای ارتش و سپاه قرار داشت، ولی با تمام این تفاسیر ما پیروز میدان شدیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیروزی ما مقابل صدام سه عامل مهم دارد، اعلام کرد:  دشمن در محاسبات خودش و بررسی توان رزمی ما؛ به روحیات، عقیده، دین، عاشورا، عشق مردم به اهل بیت (ع) به‌خصوص امام حسین(ع) و رهبری مقتدر نظام جمهوری اسلامی توجهی نکرد و قدرت مرجع تقلید و امام راحل را نادیده گرفت.

 

سردرا ملکی عنوان کرد: امام راحل ما جوانان ۲۰ ساله را فرمانده لشکر می‌کرد، نوجوان ۱۱ ساله به جبهه می‌رفت و در وصیتنامه خود ذکر می کرد که عروسی من در شهادت و صدای خمپاره صدای عاقد است برای من، امام ارتش پراکنده را انسجام بخشید و آن را تبدیل به ارتش الهی کرد، مهم‌تر اینکه با ایجاد وحدت بین نیروهای مسلح، رهبری و فرماندهی جنگ را بر عهده داشت.

 

وی اذعان کرد: در آن دوران و خدمت دفاع مقدس، همه مردم را بسیج شده بودند، مردم و زنان ما در جنگ حماسه‌هایی بی‌بدیل آفریدند، ما مادرانی که تنها فرزند خود را با عشق بدرقه جبهه کردند، کم نداریم، جوانان ما در بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش عملیات‌های بزرگی همچون کربلای ۵ و والفجر هشت را رقم زدند، در پایان قطع‌نامه ۵۹۸،  تصویب شد که برخی دلیلش را می‌پرسند، امام روی کلیت بندهای قطع‌نامه حرف داشت استراتژی ما این بود که باید متجاوز مشخص شود که شد.

 

سردار ملکی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس سبب بیمه شدن کشور شده، یادآور شد: در واقع عراق جنگ با ایران را در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ آغاز و در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با سه سپاه و ۱۲ لشکر به ایران حمله کرد و در طول این مدت شاهد ۶۳۷ تجاوز دریایی و زمینی بودیم، ولی مردم ما ایستادگی، صبوری و مقاومت پیشه کردند،  علت این پیروزی ترویج فرهنگ عاشورا و اربعین بین مردمی است که حماسه دفاع مقدس را به ثبت رساندند تا روزی که پرچم انقلاب را به دست منجی عالم بشریت برسانند.

 

وی با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت فرهنگ دفاع مقدس به اقتداری رسیده که هیچ تصمیمی  بدون در نظر گرفتن جایگاه ایران اسلامی  در سطح جهان گرفته نمی‌شود، گفت: حفظ  دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخودار است.

کد خبر 1098019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha