حفظ و تقویت انقلاب مهم ترین وظیفه تبلیغی روحانیون است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه وظیفه بسیج طلاب این است که خودشان را به دو دستور حفظ دین و انقلاب تجهیز کنند، گفت: در کنار تبیین و نشر معارف دینی، حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم ترین وظایف روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»عصر امروز(۲مهر) در یادواره شهدای روحانی شهرستان ساری که در سومین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در حاشیه نمایشگاه «مامقتدریم» باغ موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد، با بیان اینکه سالروز شهادت افتخار مازندران و ایران، خطیب و دانشمند ارزشمند آیت الله «سیدعبدالکریم هاشمی نژاد» در هفتم مهر ماه را گرامی می‌داریم، بیان کرد:  آمار بالای شهدای روحانی در استان مازندران نشان می‌دهد که روحانیون استان در دفاع از کشور  در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: ما روحانیت به‌صورت روتین وظیفه خودمان را تعلیم و تبلیغ برای حفظ دین می‌دانستیم اما بعد از پیروزی انقلاب عظیم اسلامی روحانیت نمی‌تواند بگوید که وظیفه‌ام فقط همین است، امروز وظیفه جدی یک روحانی حفظ و تقویت انقلاب به‌عنوان یک دستور جدی در کنار حفظ دین است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه بعد از قیام امام حسین(ع) تمام امامان برای این قیام حساب دیگری باز کردند، تصریح کرد: ما هم وظیفه داریم به قیام عاشورا و انقلاب اسلامی که هر دو از بطن دین برآمدند توجه کنیم، روحانیت، طلبه، عمامه‌به‌سر و مدرسه علمیه ای که خودش را نسبت به انقلاب متعهد نداند خطرش از آمریکا بیشتر است، اصلا آمریکا چنین چیزی را می‌خواهد.

 

امام جمعه ساری یادآور شد: وظیفه بسیج طلاب این است که خودشان را به دو دستور حفظ دین و انقلاب تجهیز کنند، روحانیت در این مسیر پیش از هر اقدامی باید خودش را حفظ کند که شرطش توجه به وحدت و انسجام و یکپارچگی حول محور رهبری است.

 

وی اذعان کرد: ما معجزه‌های انقلاب را در جبهه‌های جنگ، اسارت‌گاه‌ها، در مواجهه با استکبار دیدیم باید بیان کنیم، بی‌تفاوتی و محافظه‌کاری کار درستی نیست، ایستادگی و انقلابی بودن ضرورت دارد، از خدا بخواهیم توفیق انجام وظیفه به همه ما عنایت کند.

کد خبر 1098049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha