لزوم انتقال مفاهیم و رخدادهای انقلاب و دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان

توجه به کودک و نوجوانان از ضروریات و اولویت های هر کشوری از جمله ایران است. انتقال درست مفاهیم انقلاب اسلامی و رخدادهای دفاع مقدس برای قشر کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد زیرا این کودکان آینده سازان کشور هستند.

خبرگزاری شبستان_ اهواز، علی سهری: دفاع مقدس اتفاقات بسیاری را در خود جای داده که ضرورت دارد به صورت ویژه به آنها پرداخته شود این در حالی است که در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس هرچند آثار بسیار خوبی تولید شده اما به حوزه کودک و نوجوان کمتر تولیداتی مشاهده می‌شود.

 

تولیدات هنری و رسانه ای در بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ویژه کودک و نوجوان به شدت محدود است که باید بیشتر به این مهم توجه شود.

 

ضرورت انتقال مفاهیم ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده

استاد حوزه علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می‌کند: جنگ تحمیلی اتفاقات بسیار مهمی در طول تاریخ ایران رقم زد اما مهمتر از آن انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده است که اهمیت بسیار بیشتری دارد و این موضوع کمتر از مبارزه در خط مقدم جنگ نیست.

 

«حجت الاسلام احمدرضاحاجتی» می‌افزاید: امروز رسالت مهم و سنگین انتقال ارزش های دفاع مقدس بر دوش دلسوزان انقلاب اسلامی است، رهنمودهای مقام معظم رهبری در راه نشر ارزش های دفاع مقدس بسیار دقیق و کامل هستند که باید از این رهنمودها به خوبی بهره مند شد.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به کشور برنامه ریزی دقیقی کرده است ادامه می‌دهد: قطعا اجرای برنامه های مفید و متنوع با رویکردها و آرمان های انقلاب اسلامی نقشه های دشمنان را خراب خواهد کرد، قطعا در این راه برگزاری یادواره های شهدا نباید غافل شد.

 

کودکان و نوجوانان باید با رخدادادهای دفاع مقدس آشنایی داشته باشند

یک کارشناس فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می‌گوید: در هر کشوری بهترین و سخت ترین برنامه ریزی ها برای قشر کودک و نوجوان است این در حالی است که ما کمتر به این قشر توجه کردیم و تولیدات رسانه ای کمتری در حوزه کودک و نوجوان تولید شده است.

 

«حجت الاسلام محمدرضا طاهری» اضافه می‌کند: به همان که میزان تولید فیلم، سریال، کتاب و ... در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم، به همین میزان ضعف در تولیدات این بخش ویژه کودکان و نوجوانان را شاهد هستیم که این مهم خلاء بسیار مهمی برای فعالان رسانه ای و هنری کشور به شمار می آید.

 

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به تویدات رسانه ای در حوزه دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشیم تصریح می‌کند: دفاع مقدس اتفاقات بسیار گوناگونی را در خود جای داده که می توان در بخش هنری بهره برداری های بسیار مطلوبی حتی در ابعاد بین المللی از آن برداشت کرد.

 

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان باید با رخدادادهای دفاع مقدس آشنا شوند ابراز می‌کند: متاسفانه شاهد هستیم که کودکان قهرمانان افسانه ای کشورهای دیگر را بیشتر از قهرمانان واقعی کشور خود می شناسند که شایسته است قهرمانان واقعی هشت سال دفاع مقدس بیشتر به کودکان و نوجوانان شناسانده شوند.

 

توجه به کودک و نوجوانان از ضرورت های هر کشور است که در کشور ما این مهم باید تبدیل به اولویت اول شود، انتقال درست مفاهیم انقلاب اسلامی و رخدادهای دفاع مقدس برای نسل کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارد زیرا این کودکان آینده کشور را برعهده دارند.

 

کد خبر 1098050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha