کتاب عمود آخر را با هم بخوانیم

کتاب « عمود آخر » روایت سفر اربعین از ۴۰ شهید مدافع حرم است که توسط نویسندگان پایگاه تخصصی «حریم حرم» نگارش و انتشارات تقدیر به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، کتاب « عمود آخر»، شامل ۴۰ خاطره از ۴۰ شهید مدافع حرم  است که توسط انتشارات تقدیر منتشر و روانه بازار شده است.

 

در این کتاب تلاش شده علاوه بر روایت خاطرات، بخشی از وجوه شخصیتی و سلوک فردی و اجتماعی شهدای دفاع از حرم نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

در کتاب «عمود آخر» علاوه بر خلاطرات شناسنامه و مشخصاتی که از این ۴۰ شهید در ابتدای کتاب درج شده است؛ خاطرات شهدای نام‌آشنایی همچون سردار شهید «حسین همدانی»، شهید «مجید قربانخانی»، شهید «حسین معزغلامی» و همچنین شهدای گمنامی چون شهید «داوود نریمیسا»، شهید «رضا سنجرانی»، شهید «جابر حسین‌پور» و... در این کتاب به چاپ رسیده است. لازم به ذکر است تمامی خاطرات توسط تیم تحریر، به صورت مستند از منابع دست‌اول اعم از خانواده یا دوستان نزدیک هر شهید به دست آمده است.

 

این کتاب که با تلاش گروه نویسندگان پایگاه تخصصی «حریم حرم» و طی گفتگو با خانواده و همسفران شهدا گردآوری شده، شامل مجموعه روایت‌هایی از سفر زیارتی اربعین و خاطرات مربوط به پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلای جمعی از شهدای مدافع حرم در سال‌های اخیر است.

 

برای تولید این کتاب با بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده و همچنین دوستان شهدا مصاحبه انجام شده است که این مهم بر عهده شهیده دلیری بوده و محدثه‌سادات نبی‌یان و نازنین قنبری نویسندگان این کتاب بودند و هدف از این کتاب، بصیرت‌افزایی و ارائه الگوی مناسب به عاشقان حسینی است.

کد خبر 1098056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha