مهارت دفاع از ارزش های اسلامی را به دانش آموزان بیاموزیم

ملانوری با بیان اینکه در کلاس های درس باید مهارت دفاع از ارزش های اسلامی را به دانش ‌آموزان بیاموزیم، گفت: مبارزه در مقابل نادانی و جهل هیچ وقت تمام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۳ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی که در آموزشگانه دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و جهاد و مبارزه در برابر جهل و نادانی که دشمنانی بسیار بزرگترند، هیچ وقت تمام نمی شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای علم‌اندوزی در سایه امنیت را باید قدر دانست، افزود: دفاع مقدس و تقارن آن با جریان علم‌آموزی و دانش‌پژوهی بیانگر این است که از موضوع تدافعی در تعلیم و تربیت خارج نشویم.

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم، علم‌آموزی زمینه‌ساز امنیت پایدار است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس سلاح دشمن معلوم بود اما امروز در برابر جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن که از انواع سلاح‌ها استفاده می‌شود نیاز به هوشیاری و بصیرت است و این مهم در سایه علم‌اندوزی محقق می شود.

 

ملانوری ادامه داد: امروز آغاز یک حرکت بسیار بزرگ فرهنگی، علمی و آموزشی در کشور برای رسیدن جامعه‌ به قله‌های علم و دانش است تا در مسیر رشد و کمال قرار بگیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کسانی که عالم هستند و کسانی که اهل جهل هستند برابر نیستند، افزود: برای جدا کردن جامعه از صف جاهلان باید جامعه خود را در مسیر فراگیری دانش قرار دهد تا بتواند از آنچه خدا در اختیارش قرار داده استفاده کند.

 

وی در ادامه تقارن اربعین حسینی با آغاز سال تحصیلی را بیانگر واقعیت‌های مکتب امام حسین (ع) دانست و گفت: دانش آموزان تداوم آموزه‌های مکتب عاشورایی را که کرامت انسانی و جایگاه ارزشمند انسان را ترسیم کرد در کلاس های درس می آموزند

 

ملانوری با تأکید بر اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه بسیار بزرگ را برای کشور زمینه‌سازی کرد، ادامه داد: تقارن آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی می‌تواند جریان علم‌اندوزی، دانش، ‌فهم و ‌شعور را یادآوری کند که در قرن حاضر هنوز اگر جامعه خود را در این مسیر قرار ندهد می‌تواند در جهل بزرگ خود را گرفتار کند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کلاس درس و حوزه‌های علمیه باید علم دفاع از ارزش‌های اسلامی را بیاموزیم، تصریح کرد: روزی که دفاع مقدس شکل گرفت دانش‌آموزان، دانشگاهیان، معلمان، طلاب و روحانیون درس را گذاشتند و به صحنه نبرد رفتند تا آنچه در مکتب الهی آموختند در صحنه عمل اجرایی کنند.

 

وی بیان کرد: امروز در سایه امنیت خوبی که انقلاب به کشور هدیه کرده، می آموزیم که مهارت پیدا کنیم و توانمند شویم تا در عصر حاضر در جریان جنگ نرم، برای آینده جامعه ای محکم، متخصص، آگاه و قوی باشیم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه در سایه دانش و آگاهی ماست که ایران، انقلاب، اسلام و مکتب قوی است و می تواند از خود دفاع کند، گفت: همه این اقتدار و توانمندی کشور را مدیون ایثارگرانی هستیم که از زمان انقلاب تاکنون به دفاع از انقلاب، حریم وطن، حرم و سلامت پرداخته اند و باید تکریم شوند.

 

کد خبر 1098119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha