توسعه کشت گلخانه ای راه تداوم حیات کشاورزی در فارس است

رحیمی گفت: برای کاهش مشکلات ناشی از کم آبی، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در فارس، توسعه کشت گلخانه ای است و سه مکان در شهرستان های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه ای انتخاب شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (شنبه 3 مهر) با تاکید بر نقش تعاون روستایی استان فارس در توسعه گلخانه ها در جمع خبرنگاران گفت: سازمان تعاون روستایی فارس با هدف افزایش راندمان و توسعه بهره وری منابع پایه آب و خاک در روستاهای استان اقدام به احداث گلخانه ها کرده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: احداث روستا گلخانه در کاهش مشکلات آب، اشتغال و توسعه بازار به عنوان سه چالش مهم کشور موثر است و سازمان تعاون روستایی فارس به این مهم همواره توجه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: برای کاهش مشکلات ناشی از کم آبی، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در فارس، توسعه کشت گلخانه ای است و سه مکان در شهرستان های کوار، لپویی و فسا به عنوان پایلوت احداث روستا گلخانه ای انتخاب شده اند.

رحیمی اعلام کرد: با استفاده از ظرفیت تعاونی های تحت پوشش در فاز یک 20 هکتار فضای گلخانه ای در روستای «مظفری» کوار و 17 و نیم هکتار در «لپویی» زرقان احداث شده و مجوز 40 هکتار فضای گلخانه ای در شهرستان فسا اخذ شده و در روند کارهای قانونی قرار گرفته است.

کد خبر 1098196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha