برگزاری هفته سبز به همت مساجد سراسر انگلیس برای حمایت از محیط زیست

شورای اسلامی بریتانیا اعلام کرد که مساجد در راستای برگزاری هفته سبز به منظور حمایت از محیط زیست خطبه های نماز جمعه را به این مسئله اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العربیه»، مساجد سراسر انگلیس خطبه های جمعه خود را به منظور افزایش آگاهی در مورد محیط زیست و تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی به این مسئله که یک طرح یک هفته ای است ،اختصاص دادند.

 

شورای اسلامی بریتانیا با اعلام این خبر در صفحات رسانه های اجتماعی خود ، گفت که آنها با انجمن خیریه های اسلامی برای برگزاری جمعه سبز بزرگ و همچنین هفته سبز همکاری کردند.

 

هفته سبز در انگلیس که به همت مساجد این کشور از روز 18 سپتامبر آغاز شده است در روز 26 سپتامبر به پایان می رسد.

 

در بیانیه شورای اسلامی بریتانیا آمده است: ما به عنوان مسلمانان ، وظیفه دینی در قبال حفاظت و حفظ این زمین و هر آنچه در آن است ، داریم.

 

شورای اسلامی بریتانیا در این بیانیه تاکید کرد که آیاتی از قرآن به منظور تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی از دیدگاه اسلام به اشتراک گذاشته شده است.

 

بیش از 2.6 میلیون مسلمان از اقوام مختلف در بریتانیا زندگی می کنند و بیش از 1800 مسجد در این کشور دارند.

 

گزارش جدید سازمان ملل متحد در زمینه آب و هوا که در ماه آگوست منتشر شد هشدار داد که فعالیت های انسانی ده ها سال است که درگیر اختلالات آب و هوایی شده است - اما اقدام سریع و در مقیاس بزرگ برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هنوز می تواند برخی از مخرب ترین آثار را خنثی کند.

کد خبر 1098198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha