آگاهی‌بخشی نسبت به حقوق شهروندی جزو اولویت‌های مدیریت شهری باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری به‌خصوص شورای اسلامی شهر که لازم است در دستور کار قرار بگیرد، تلاش در جهت آگاهی‌بخشی مردم نسبت به حقوق شهروندی است.

سوسن بیات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری به‌خصوص شورای اسلامی شهر که لازم است در دستور کار قرار بگیرد، تلاش در جهت آگاهی‌بخشی مردم نسبت به حقوق شهروندی است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه  شهاب دانش ادام داد: این که آحاد شهروندان نسبت به حقوق خود در شهر آگاهی و اطلاع داشته باشند، باعث می‌شود که در مسایل مختلف دچار سردرگمی نشده و بهتر بتوانند مباحث را از مسئولان شهر مطالبه کنند.

 

وی افزود: خیلی اوقات ما به‌عنوان شهروند از آن‌جا که نسبت به حقوق خود جهل داریم، زبانمان در مقابل مسئولان و دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها کوتاه است و حال آن که با اطلاع نسبت به حقوق شهروندی بهتر می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

 

این کارشناس ارشد معماری همچنین گفت: مجموعه مدیریت شهری و از جمله اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردم باید در راستای نهضت آگاهی بخشی به شهروندان در این‌باره قدم‌های جدی‌تری بردارند و در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی یا ساخت ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و همچنین تولید محتوا در بستر فضای مجازی، مشارکت نمایند.

 

وی بیان داشت: علاوه بر این‌ها، بسیار خوب است که از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده شود چرا که فعالیت آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی آن‌ها نیز در این راستا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود، البته این امر مستلزم این است که این تشکل‌ها بتوانند استقلال خود را حفظ کنند و متأثر از فشارهای سازمان‌ها و نهادها نباشند.

کد خبر 1098200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha