تاخت و تاز کرونا و نگرانی‌های والدین از بازگشایی مدارس

کرونا ویروس دغدغه ای است که موجب ترس و دلهره والدین از بازگشایی مدارس و چگونگی حفظ سلامت فرزندان شده است.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: از کودکی به یاد داریم که ماه مهر همواره بوی طراوات و شادابی را با خود به همراه داشته و به ارمغان آورده است، لباس نو و کیف‌های رنگارنگ کودکان برای رفتن به مدرسه همواره شادی را هدیه زندگشان کرده است.

 

همه ما خاطرات درس و مدرسه را از حال خوب و مهربانی روزهای نخست مهرماه و آشنایی با همکلاسی‌ها و معلمان جدید، کیف و کفش و لباس نو و... به یاد داریم اما اینک برای دومین سال است که در سایه منحوس ویروس مرموز، این زیبایی‌ها رخت بربسته و دیگر نشانی از آن شوق کودکانه و شور و حال والدین و معلمان، جنب‌وجوش‌های بسیار در خیابان‌ها و مدارس نیستیم.

 

با آغاز سال تحصیلی جدید، اکثر والدین در گیر و دار این موضوع هستند که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند یا خیر، ترس و دلهره و واهمه در دل مادران و پدران این سرزمین موج می‌زند، به ویژه که این روزها سخنگوی ستاد کرونا هم اعلام کرده احتمالا در آبان‌ماه با موج جدید کرونا مواجه شویم، این‌ها همه موجب شده تا دغدغه والدین و خانواده‌ها و حساسیت معلمان و مسئولان در آستانه بازگشایی مدارس افزون‌تر شود.

 

امسال نیز مثل پارسال زمزمه بازگشایی مدارس از چند ماه پیش بالا گرفت و بحث شروع مدارس در فروردین‌ماه و سپس آبان‌ماه مطرح شد و در آخرین اظهارنظر هم سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بازگشایی تدریجی مدارس با هدف جلوگیری از به خطر افتادن سلامت دانش‌آموزان و کیفیت آموزشی در دستور کار است.

 

 

ملکی از والدین دانش‌آموزان است که نخستین روز بازگشایی مدارس فرزندش را به مدرسه آورده است و به خبرنگار شبستان گفت: دوست دارم وضعیت به گونه‌ای پیش رود که فرزندانمان در مدرسه قادر به ادامه تحصیل شوند.

 

وی با بیان اینکه ماندن در خانه و یادگیری مجازی فرزندان را تنبل بار آورده است افزود: با شیفت‌بندی و گروه‌بندی دانش‌آموزان به راحتی می‌شود جلوی انتشار ویروس را گرفت و کلاس‌ها را حضوری کرد.

 

محمدی یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان با بیان اینکه دلهره آمدن فرزندم به مدرسه را دارم گفت: ترس از حضور در اجتماع امروز برای ما که باید فرزندان خود را راهی مدارس کنیم، دوچندان شده است و این روزها با نگرانی اخبار مربوط به بازگشایی مدارس را دنبال می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان بهتر است کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری برگزار شود زیرا کودکان هر چقدر آموزش‌های لازم در راستای مقابله با ویروس کرونا را دیده باشند اما وقتی با هم سن و سالهای خود هستند همه آن آموزش‌ها از ذهنشان می‌رود و فقط به فکر بازی هستند.

 

 

ضیایی یکی دیگر از والدین خاطرنشان کرد: فرزندان من هر دو در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و این روزها دغدغه مهم زندگی ما سلامت فرزندان و نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید است.

 

وی با بیان اینکه فضای کلاس و مدرسه فرزندان شلوغ است اظهار کرد: در صورت بازگشایی مدارس کنترل سلامت دانش‌آموزان سخت است.

 

این بانوی رشتی تاکید کرد: امسال دغدغه سلامت فرزندم و از طرفی آموزش اصولی وی را دارم و از آموزش و پرورش خواستارم تا معلمان قدری را برای آموزش مجازی فرزندان انتخاب کند.

 

گفتنی است؛ همین دلهره‌ها و ترس‌ها می‌تواند با دانش بیش از پیش آموزگاران و تدریس اصولی در فضای مجازی، تبدیل به مهر ماندگاری شود كه تا سال‌های سال از خاطر به در نمی‌رود.

کد خبر 1098201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha